18 Mayıs 2015

Büyük Sanatçıların Gizli Hayatları

Özellikle benim gibi sanat tarihine ve sanatçıların yaşamlarına ilgi duyanların severek okuyacağı ve sempatik bir dille de yazılmış bu kitabı hafta sonu hemen okuyup bitirdim. Kitabın kapağında da belirtildiği gibi "öğretmenlerinizin size büyük ressamlar ve heykeltıraşlar hakkında asla anlatmadığı şeyler" ile kitap bir çok farklı ve şaşılacak anekdotlarla dolu.




Frida Kahlo'nun kocasını oyuncaklarla dolu küvette yıkadığı, Georgia O'keeffe'nin çıplak resim yapmaya bağıldığı, Picasso'nun dağınık ve pis bir ortamda resimlerini ürettiği, Van Gogh'un bazen resim yaparken boyaların tadına da baktığı gibi değişik ayrıntılarıyla kitabı heyecan ve merak içinde okudum. Özellikle Frida, Picasso, Dali, Monet gibi ressamlar hakkında kitaplar, makaleler okumuştum ama onlar hakkında bu kitapta geçen bilgileri hiç ama hiç duymamıştım. Evet, biraz magazinsel ama ressamı hiç bilmeyene bile önce tanıtıyor. Yani illa resim sanatına özel bir ilgi duymak gerekmiyor kitabı okumak için... Eğlenceli bir kitap okumak istiyorsanız ve resim ya da sanat tarihine az da olsa bir merakınız varsa bir çırpıda okuyacağınıza eminim.





13 yorum:

  1. Çok ilginç bir kitapmış. Bloglardaki kitap önerilerine bayılıyorum valla, böyle yazılar sayesinde duymadığım kitapları keşfediyorum. Çok teşekkürlerr ●‿●

    Balköpüğü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıda da belirttiğim gibi çok eğlenceli bir kitap, eğer ilginizi çeken konularsa tavsiye ederim. Bir de bu kitabın Büyük Yönetmenlerin Gizli Hayatları diye başka bir devamı var. Bir ara onu da okumayı planlıyorum. Rica ederim ayrıca))

      Sil
  2. Çok ilginçmiş. Eğer dediğniz gibi güzel bir dille anlatılmışsa hafta sonu mutlaka gidip alırım :) Çünkü tarih,sanat tarzı kitaplar ağır dille yazıldığı için hep sıkıcı gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yazımda da belirttiğim gibi hem sanatçıyı tanıtıyor ufak ufak hem de eğlenceli bilgilerle içeriği süslüyor kitap)) Ayrıca, hoş geldiniz...))

      Sil
  3. Kitap çok dikkatimi çekti, biran önce alıp okumak istiyorum karikatürize etmeleri de ayrı bir hoşluk olmuş, ama tabi öncelikle blog isminiz dikkatimi çekti. Neden tehlikeli tuval, öğrenmek isterim.

    YanıtlaSil
  4. Kitap çok dikkatimi çekti, biran önce alıp okumak istiyorum karikatürize etmeleri de ayrı bir hoşluk olmuş, ama tabi öncelikle blog isminiz dikkatimi çekti. Neden tehlikeli tuval, öğrenmek isterim.

    YanıtlaSil
  5. Evet, eğlenceli bir kitap tavsiye ederim. Blog ismime gelince de...)) Yaklaşık 4 yıldır resim yapıyorum. Evde birçok resim malzemesi ve çok sayıda boş tuval var. Sürekli o boş tuvallere nasıl resimler yapacağımı düşünüp duruyorum. Gece uykudan önce tuvallere nasıl resimler yapabilirim diye düşünmekten uykularım kaçıyor mesela :)) Ya da bazen tuval beni çağırıyor gel beni boya diye aklımda birşey yokken.. Hep evde "boş tuval tehlikelidir, çünkü seni çağırır durur sende fikir yokken" derdim. Hala boş tuvallerin tehlikeli olduğunu düşünüyorum :D İsim buradan geldi.. Bilmiyorum ne kadar açıklayabildim )) .. Blogu sadece resim üzerine de yazmak istemiyorum ama

    YanıtlaSil
  6. Hemen sizi bloğumdaki son yayına davet ediyorum. Film tavsiyesi yaptığım bir yayın. Hem de Yağlı boya sanatçılarından ikisine ait iki filmi anlattım.Beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazınızı ilgiyle okudum ve takibe aldım))

      Sil
  7. Ah Frida o koca göbekli adama fazlaydın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. defalarca aldatmasına rağmen hiç vazgeçememesini düşününce...

      Sil
  8. Frida'da yapmış ki yapacakalrını haketmişler bence birbirilerini :))

    YanıtlaSil