20 Mayıs 2015

Fellah Köftesi

Resim yaparken nasıl bu dünyadan uzaklaşıp mutlu oluyorsam aynı şekilde yemek yaparken de öyle oluyorum. Eşimle dün evde otururken canımız bulgurlu ve soslu bir şeyler çekince Fellah Köftesi yapalım dedik. İnternette onlarca Fellah köftesi tarifi bulabilirsiniz ancak ben daha çok ayrıntılarından bahsederek tarifi vermek istiyorum.



Malzemeler - 2 kişilik ama dolu dolu :)

2 su bardağı ince bulgur
2 su bardağı sıcak su
1 su bardağı irmik
1 adet yumurta
4-5 yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı kuru nane
2 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı karabiber
1 yemek kaşığı salça

Önce bulguru sıcak su ile ıslayıp demlenmesini 3-4 dakika bekleyin.
Bulgur şiştikten sonra diğer malzemeleri de ekleyip iyice yoğurun.
Bu aşamada biraz daha suya ihtiyacınız olabilir ama bu kez yumurtada koyduğunuz için yumurtanın haşlanmaması için ılık su eklemelisiniz.
Fındık büyüklüğündeki parçaları yuvarlayın ve serçe parmağınızla ortasına ufak bir delik açın.
Un serpilmiş tepsiye yerleştirdiğiniz köfteleri yaklaşık bir yarım saat buzdolabında dinlendirin ve soğutun. Bu haşlanırken dağılmasını önleyecektir.


Sosu için malzemeler

2 diş sarımsak
4 yemek kaşığı domates ve biber salçası karışımı
3-4 adet kuru soğan
3-4 adet köy biberi
1 adet büyükçe domates
İnce kıyılmış maydanoz
Bir su bardağı zeytinyağı (çok az olarak ayçiçek de koydum.)
Tuz
Karabiber
Toz kırmızı biber
1 tatlı kaşığı şeker
Nar ekşisi
Limon

Zeytinyağı ayçiçek yağı karışımında önce küçük küçük doğradığınız soğanları kısık ateşte yavaş yavaş pişirin. 5-10 dakika sonra bir tutam şeker atın. Lezzet işte burada tavan. İnce İnce doğranan biberle domates ve sarımsağı ekleyin. Baharı da ekleyip kısık ateşte pişirmeye devam edin. En son nar ekşisi ve limon da ekleyin. 3-5 tane limon tuzu atarak ayrı bir tencerede haşlayacağınız köfteleri 7-8 dakika sonra sosu yaptığınız tavaya alın. 3-4 dakika da sos içindeki tavada pişen köfteler iyice tadını içine alacaktır böylece. Tabağa alıp ince kıyılmış maydanozları ekleyip sonra da parmaklarınızı yiyin ))











28 yorum:

  1. Hiç yemedim, epey de merak ettim tadını en kısa sürede deneyeceğim.. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer kısır, mercimek köftesi, çiğköfte gibi yiyecekleri seviyorsanız denemenizi tavsiye ederim.

      Sil
  2. en kısa sürede tarifi deneyip tekrar yorum yazacağım :)

    YanıtlaSil
  3. Biraz minik minik köfteleri yapmak sabır istiyor o kadar)) eğer fırsat bulursanız deneyin derim ))

    YanıtlaSil
  4. Oh Adana'mın mis mutfağından :) Ellerinize sağlık pek severim, bir de Fıstıklı Köfte versiyonu vardır ki bunun yeme otur izle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Adana'da çok yerdik. En sevdiğim yemeklerden.. Annem çok güzel yapardı. Eşim de çok sevince birkaç kez deneyip bu aşamaya geldik.))

      Sil
  5. daha önce deneyip başarılı olamadığım dağılan bir denememdi eşimin memleketi Osmaniye de yemiş çok beğenmiştim tarif için her kafadan bir ses çıkmıştı sizin bu tarifi kesinlikle deniyeceğim tam benlik ayrıntılı:) Eşinizin de sizin de ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, aslen ben de osmaniyeliyim. Adana'da doğup büyüdüm sadece. Eşiniz neresinden? Biraz sabır isteyen bir yemek köftelerden dolayı, ama gerçekten çok lezzetli oluyor. Denemenizi tavsiye ederim..

      Sil
  6. Adana mutfağından nefis bir lezzet :)
    Eşinizin de sizin de ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. merhaba aslında denedikten sonra yorum bırakacaktım ama eşimle aynı memleketli olduğunuzu yazınca ben de hemen geldim:) Bahçe ilçesinden soyadımız maden sizler tanımasanız da büyüklerimiz tanışıyorlardır:) tarifi deneyince mutlaka yazacağım ....

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, büyükler mutlaka bir şekilde biliyorlardır da tabi... En son 2002'de gitmiştim hatırlıyorum da.. çok zaman olmuş gitmeyeli ..

    YanıtlaSil
  9. Osmaniye nin nereşinden. Biz bu köfteyi çoook severiz elinize saglik

    YanıtlaSil
  10. Osmaniye nin nereşinden. Biz bu köfteyi çoook severiz elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçe ilçesinden.. evet biz de çok severiz)) sık sık da yapmaya çalışırız..

      Sil
  11. Hayırlı aksamlar dileklerimle ben bu tarifi bu aksam yaptım şahane de oldu ellerinize yureginize sağlık tabii benim ellerime de küçücük bişey söylemek isterim sadece bu iki dolu dolu tabak değil 4 kişilik oluyor yapacak olanların bilgine bunun dışında çok başarılı bir tarif sevgiyle yazdım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için.. beğenmenize çok sevindim. evet aslında haklısınız normal insanlara göre 4 kişilik oluyordur da biz iki kişi yiyoruz bu tarife göre )) Sizin de ellerinize sağlık))

      Sil
    2. Yoo sanırım siz üç kisisiniz ;)..inşallah ..
      Tarifi ve resmini ramazan boyunca denedigim başarılı buldugum tarifleri bloguma eklemek için müsaade talebim var ..izin verirseniz memnun olurum.

      Sil
  12. kusura bakmayın görmemiştim bu yorumunuzu, tabi ki.. ne demek.. kendi yaptığınızı da görmeyi tabi çok isterim böylece

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim yaptığımı yendiği için ne yazık ki resimleyemedim..bi dahaki seferde çekerim inşallah çok teşekkür ederim.

      Sil
  13. http://www.degmesinyagliboya.com/2016/04/fellah-koftesi-lezzetin-ta-kendisi.html

    Teşekkür ederim tekrar..

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek ben teşekkür ederim, afiyet olsun. Çok sevindim memnun kalmanıza

      Sil
  14. Çok güzel görünüyor. Deneyeceğim bakalım:)))

    YanıtlaSil