8 Mayıs 2015

Otoportrem

Merhaba yeniden! Resme başlayalı yaklaşık dört yılı geçti ve artık daha iyi resimler yapabildiğimi sanıyorum. En azından insan yüzlerini artık daha iyi kavrayıp tuvale bir şekilde aktarabiliyorum. Her ressam ya da resim yapmaya ilgi duyan her insan illa ki kendi portesini yapmıştır ya da denemiştir. Ben de kendimi görmek istedim bir tablomda. Bunun için 2009 yılına ait yani çeyrek asır yaşında olduğum bir resmimi kullanmak istedim. Ve Kahlo'nun yaşamını okuduğum ve resimlerini teker teker incelediğim dönemde bu tablo çıktı...




    

Resmi gören arkadaşlarım önce şaşırdı ve anlamaya çalıştı. Çeşitli yorumlar aldım. Ben "ipi çekildi gençliğin birçok şeyle" diye açıkladım çoğu kez gülümseyerek)) Bir arkadaşım da Çevre Mühendisi olduğum için çevreci bir bakış açısıyla "ileride çevre kirliliği böyle devam ederse belki de olacakları anlatmışsındır" dedi. Bir diğeri "boğuluyorsun üzerinde çok duygu yükü var" dedi. Bir diğeri "ne içtiysen aynısından istiyorum" dedi... Burda da az önce bahsettiğim resimde kullandığım 2009 yılına ait Antalya'daki fotoğrafım var. 


Yapmak istediğim çok portre ve otoportre var ama zamanım maalesef yok. Yoksa düşündüğüm tabloları yapabilsem ortalık tablodan geçilmezdi.  Haa bu arada... Özellikle eşim ve birkaç arkadaşım da kendi portremi yaptığım için beni megaloman buldu. Ki ben de her seferinde hayır her ressam bunu denemiştir ya da yapmıştır dediysem de bir türlü anlatamadım. Aklımda eşimin ve kardeşimin portresini yapmak var ne zaman yaparım bilmiyorum şimdilik. ))


4 yorum:

  1. gümrükçü ruso tarzı de mi buuu. naive resim. pek severim. hoşgeldiin. görüşürüz. neşeli bloglar dilerim :)

    YanıtlaSil
  2. ehh biraz öyle bir tarz )) teşekkürler...))

    YanıtlaSil
  3. Hoş geldin :) Bu tuval tehlikeli tuva dikkat :) Şimdiden bir resim satın alıp köşeye koymak mı lazım ileride lazım olur :) Aklım fikrim de cinlik peşinde :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler)) Genelde arkadaşlarım da öyle deyip resimlerimi ister :) Siz de hoşgeldiniz))

    YanıtlaSil