27 Temmuz 2015

Antalya Tatili

Bayram tatilinde ailemin yanına, Antalya'ya gittim. Her zaman ki, temmuz ayına göre nem oldukça düşük, sıcaklık daha az ve daha çok rüzgar vardı. Böyle olunca deniz ve gezip görmelerin keyfini daha çok alıyorum. Antalya yakınlarında birçok gezip görülecek deniz, orman, tarih, köy, koy, ırmak, dağ, tepe vs varken ben daha çok Konyaaltı'ndaydım bu kez. Belki önceden gezip görüp fotoğrafladığım ve daha az kişinin bildiğini düşündüğüm Antalya'ya ait bazı yerleri keşfedebilmek için daha sonra yazarım. Bu arada, bazı resimleri makine ile bazılarını ise telefonla çektiğim için kalite farkı oldu biraz...





Fotoğrafı bol yayın olsun istediğimden yazıyı biraz dinlendiriyorum ve sahilden birkaç fotoğrafla baş başa bırakıyorum sizleri)) Eskiden fotoğraf çekmeyi çok severdim ve ilgi alanımdı. Şimdilerde ise resim sanatı, başka bir alana yönlendirmeyecek kadar zaten zamanımı da alıyor, aklımı da...))

Günbatımı, Konyaaltı
Konyaaltı Sahili, Atatürk Parkından


Antalya'nın büyülü güzellikteki falezlerini belki duymuşsunuzdur. Konyaaltı ve Lara arasında yer alan yükseklikleri yer yer 25-30 metreye çıkan bu falezlerin üzerinde çeşitli çiçekler, ağaçlar, kuşlar ve maalesef mekanlar (restoran, otel vs) vardır. Özellikle de baharda çiçeklerin kokusu birbirine, onlar kuşların seslerine, sonra hepsi masmavi denize karışır...


Konyaaltı Falezleri

Konyaaltı Falezleri
2012 yılında aldığım Benim Adım Kırmızı adlı Orhan Pamuk romanına da Antalya'da başlayabildim. Kitap, karlı ve soğuk İstanbul günlerinde geçse de, ben sıcak ve bol güneşli Antalya'da okumaya başladım. Kitabı yarıladım fakat; buraya kadar bile bugüne kadar okuduğum en lezzetli kitap diyebilirim. Sayfalarını çevirirken, bir sayfa daha gitti diye üzülmüyor değilim, abartmıyorum. Ama beğenisinin zor bir kitap olacağının da farkındayım. Yakında blogumda detaylarını yazarım.

Antalya'da okumaya başladığım Benim Adım Kırmızı romanı ve deniz...

Kedilere Süt Veren Küçük Kız adlı tablomu da yeni sahiplerine götürdüm.Tabloyu yaparken Antalya'daki komşumuzun bu tatlı kızından esinlenmiştim. Şimdi artık büyümüş; tablodaki ilham aldığım haline göre. O da hep 'Serjan (c'yi hep j diye söyler) tablomu yapmış, Serjan tablomu yapmış' diye sevinip durdu ve bugüne kadar tablolarından gördüğüm en güzeli de bu, benimki dedi)) Resmin hikayesini merak etti. Ben de 'Bu küçük kız, yani senin küçüklük halin, çok az bir hasta olunca annesi onu yatağına yatırmış dinlensin de hemen iyileşsin diye. Güzel kızına annesi, tabakta sıcak sütlü bir çorba yapmış. O da birazını içtikten sonra, geriye kalanını kedileriyle paylaşmış. Baksana gözlerinden biraz yorgunluğu ama aynı zamanda da sütünü paylaştığı için mutluluğu anlaşılıyor...' diye bir hikaye anlattım ve hikayeden çok büyülendi...

Resmin, ilham kaynağı ile buluşması


Her tatil gibi bu da hemen gelip geçti. Ama Konyaaltı sahilinin de o kadar belediye çalışanına rağmen insan deniyor galiba onlara, neyse işte adları, onlar tarafından çer çöp ile kirletilmesi canımı da sıkmıyor değil.




19 yorum:

  1. Fellah köftesi tarifin yorumlarına bi bakar mısınız lütfen bir sorum var cevabını verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kusura bakmayın, görmemişim o yorumunuzu.

      Sil
  2. Resmin ilham kaynağı ile buluşması çok hoş olmuş:):)

    YanıtlaSil
  3. İlham kaynağı da, tablodaki kız da, hikâyesi de çoook güzel.
    Ve bu tatlı kızın tıpkısını yapmışsınız. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. ben biraz küçüklüğündeki o sevimliliğini düşünerek yapmıştım. artık büyümüş))

      Sil
  4. Antalya güzeldir ya, ilham verir insana.

    YanıtlaSil
  5. Resmi çok güzel çalışmışsınız, fotoğraftan mı çalıştınız? İfadeyi güzel yakalamışsınız. Antalya temmuzda sıcak ve nemli olmuyor mu? Ben mi yanlış biliyorum? Çünkü otel odasından çıkamadığımı biliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başka bir resme bakarak yaptım kız resmini, ama ilham kaynağı resimdeki küçük kızdı her zaman. bakarak yaptığım resmi ona benzetmeye çalıştım diyebilirim.Teşekkür ederim beğeninize. Antalya normalde temmuzda cehennem gibi olur ama bu gittiğimde öyle değildi, çok keyifliydi))

      Sil
  6. O zaman hayalinizde kalan kadar çalıştınız o ayrı yetenek işte!

    YanıtlaSil
  7. O zaman hayalinizde kalan kadar çalıştınız o ayrı yetenek işte!

    YanıtlaSil
  8. O zaman hayalinizde kalan kadar çalıştınız o ayrı yetenek işte!

    YanıtlaSil
  9. Antalya o kadar güzel bir şehir ki insanı ya senin gibi ressam yapar ya da alkolik.:)) Bodrum'da yaşarken Güvercinlik'de evimizin inanılmaz bir manzarası vardı, gelen bir arkadaşım demişti bunu bana. Ben de resme kabiliyetim olmadığına göre, ben de alkolik olayım demiştim. :)) Şaka bir yana fotograflar nefis, tablo nefis, tabloya ilham veren fıstık en nefisi. Bu güzel iç açıcı post için çok teşekkür.

    YanıtlaSil
  10. Antalya o kadar güzel bir şehir ki insanı ya senin gibi ressam yapar ya da alkolik.:)) Bodrum'da yaşarken Güvercinlik'de evimizin inanılmaz bir manzarası vardı, gelen bir arkadaşım demişti bunu bana. Ben de resme kabiliyetim olmadığına göre, ben de alkolik olayım demiştim. :)) Şaka bir yana fotograflar nefis, tablo nefis, tabloya ilham veren fıstık en nefisi. Bu güzel iç açıcı post için çok teşekkür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim İlhan Bey böyle keyifli ve güzel bir yorum için. Antalya'nın belki de en güzel yanı, hemen çevresinde de gezip görülebilecek pek çok tarih ve doğa manzaralarının bulunması bence))

      Sil
  11. Bol fotoğraflı yazılara bayılıyorum. Sadece Kemer'e gidebildim Antalya'da ve pek gezme şansım olmamıştı. Sizin fotoğraflarınız ve sözlerinizle daha bir merak eder oldum. Fotoğraflar harika. Umarım bir gün karış karış her yerini de gezebilirim.
    Tablonuzu gördüğümde çok beğenmiştim ve şimdi esin kaynağınız olan küçük kızı görünce daha bir beğendim. Çok hoş bir sürpriz olmuş küçük kız için de :)

    YanıtlaSil
  12. Antalya'da gezip görülecek çok yer var. Hem tarih hem doğa olarak.Umarım en yakın zamanda o güzellikleri görebilme fırsatı bulursunuz.
    Evet, onun için de sürpriz oldu ve çok sevindi. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için))

    YanıtlaSil