13 Temmuz 2015

Çıtır Tavuk

Çok sevdiğim ve yapmaktan keyif aldığım bir tavuk tarifini paylaşmak istiyorum. Blogumda sadece yaptığım tablolar ya da okuduğum kitaplar olsun istemiyorum. Benim için yemek yapmak da resim yapmak gibi keyifli ve dinlendirici bir şey. Tabi sevdiğim bir yemekse bu...
Aslında yapımı basit ama zaman alan ve özellikle de çocukların seveceğini düşündüğüm bir tarif; Çıtır Tavuk.

Malzemeler
750 gram fileto tavuk göğsü (2 adete denk geliyor yaklaşık)
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Karabiber
Deniz tuzu
Kaplama Harcı 
1 yumurta sarısı
1,5 su bardağı mısır nişastası
2 yemek kaşığı un
1 fincan süt
1 maden suyu
1 çay bardağı mısır gevreği
toz kırmızı biber
tuz
Kızartma İçin
2 su bardağı ayçiçek yağı




Yapılışı
Kızartmayı yapmadan bir gün önce tavuk filetolarını tuzlu su ile 2-3 dakika iyice oyun ve yıkayıp tekrar tuzlu suda bekletin. Bu tavuğun, tavuk kokusunu alacaktır. Daha sonra filetoları iki parmak olacak şekilde parçalara ayırın. Bir kaba sütü, zeytin yağını, yeni çektiğiniz karabiber ve deniz tuzunu koyup karıştırın. Tavuk filetolarını bu karşımın içine koyun. Kabın ağzını kapatarak bir gün buzdolabında bekletin. Yarın yiyeceğiniz tavuklar pamuk gibi olacak))
Ve kızartma yapmadan 1 saat önce kaplama harcını hazırlayın. Mısır gevreği hariç bütün malzemeleri ayrı bir kapta karıştırın. Ağzını kapatarak bunu da yaklaşık bir saat buzdolabında bekletin. Beklettikten sonra daha da katılaştığını göreceksiniz. Daha sonra bir gün önce hazırladığınız tavuk parçalarını bu sosun içine mısır gevrekleri ile beraber atıp karıştırın. Ve kızgın yağda kızartın. Sonra çıtır çıtır yiyin))

Bu resimler de aynı tarifin mısır gevreği kullanmadan başka bir gün yaptığım haline ait. Mısır gevrekli daha bir güzel oluyor. Ben şalgamla yemeği sevdiğimden üsteki fotoda şalgamımı da görebilirsiniz, kola gibi gözükse de))






19 yorum:

  1. Mmmmmm çok güzeeell eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetli görünüyor, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Tavuk ben de severim ya eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. harcı değişikmiş bide boyle denemek lazım çocuklar bayılıyor gerçekten ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mısır nişastasından dolayı çıtır çıtır oluyor ))

      Sil
  5. Süt kullanmak ilginç, değişik bir tarif denemek isterim bunu:)
    Ellerinize sağlık. Arada yemekte paylaşın tabi, erkekler çoğu kadına göre daha güzel yemek yapıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. gerçekten lezzetli oluyor, denemenizi tavsiye ederim. yaptığım yemekleri arkadaşlar beğenirler genelde, resimden sonraki ikinci ilgi alanım yemek diyebilirim ))

      Sil
  6. Senin bloğunda yemek tarifi görmek ne güzel hem de nefis bir tarif. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Senin bloğunda yemek tarifi görmek ne güzel hem de nefis bir tarif. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Degerli yorumunuz icin tesekkur ederim İlhan Bey. Sadece yaptigim tablolari degil, baska bir hobim olan yemekleri tarifleri de paylasmak istedim.

      Sil
  8. Çok nefis bi tarif ben de bu şekilde yapıyorum pane harcın mısır unu da ekliyorum ayrı bi tat katıyor ellerinize sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu geç gördüm, teşekkür ederim.

      Sil