26 Ağustos 2015

Paint'te Resim Nasıl Yapılır?

Az önce bilgisayarda eski fotoğraflarımı karıştırıyordum. Askerlik fotoğraflarıma bakarken birden askerdeyken paintte yaptığım resimlerimi gördüm. O zamanlar yaparken çok eğlenmiştim ve benim için önemlilerdi, onun için burada da bulunsun istedim.

Askerdeyken birçok şey, hatta önemsiz şeyler bile özleniyorken ben resim yapamıyorum diye deliye dönmüştüm. Resmen boyalar, fırçalar gözümde tütüyordu. 

2012 yılında İzmir'de askerliğimi yaparken, ben de dahil olmak üzere birkaç arkadaşa bilgisayarla ilgili işler verilmişti. Doğal olarak bilgisayarda hiçbir program ve tabi internet de yoktu. Ama Paint vardı ve bana yeterdi. Önceleri şaka olsun diye arkadaşları komik komik paintte çizmeye başlamıştım. Sonra baktım vaktim de geçiyor ve diğer arkadaşlar da çıkan sonuçları merakla bekliyordu. Hatta bir iki komutan bile bugün ne çizdin diye soruyordu arada sırada? )) Biraz şanslı bir askerlik geçirdim, evet.

Galiba en çok uğraştığım bu üçlü Afrikalı kadınlardı. Dediğim gibi her gün bir tane yapmaya şartlanmıştım ve bu tam bir günümü almıştı. Hem askeriye ait olan işleri yapıyordum hem de bunları...







Bazen de kalan günlerimizi yani şafak numarasına karşılık gelen illere ait resimleri yapıyordum. Neredeyse bütün illere ait resimler mevcut hala bende. Ama ben birkaç tanesini paylaşayım. Bu şafak meselesinde de, eğer o memleketli arkadaş varsa o ile daha çok özen gösteriyordum resim olarak.





Şimdi 3 yıl sonra, bu resimleri beni yine o günlere götürdü. Benim için başka yerdeler...

24 yorum:

  1. Çok güzel olmuşlar .Afrikalı kadınlar özellikle..
    Paint'ten bu kadar güzel resimler çıkarabilmek ayrı bir maharet bence.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim beğenmenize sevindim. ben de bilmiyordum o zamanlar paintte resim yapılabileceğini ama biraz uğraşınca oldu sanırım.

      Sil
  2. Ben paintle 2 dağ çizip ortadan nehir akıtabiliyorum sadece :)

    YanıtlaSil
  3. Ya resmen şaka gibi :) Biz daireyi dışa taşırmadan boyasak yeter hatta o bile fazla :) Siz sanat eserleri ortaya koymuşsunuz yine. Yeterince ezik hissettik teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boyamak için önce düzgün bir daire çizmek lazım tabii :( Onu da çizemiyoruz :(

      Sil
    2. teşekkür ederim )) dediğim askerde sadece uğraşmıştım 3-4 ay boyunca bir daha yapmadım paintte resim. aslında daha kolay paintte resim yapmak. birkaç birşey bilirseniz yapabilirsiniz diye düşünüyorum))

      Sil
  4. Paintte hiç resim yapmayı denemedim ama bunları gördükten sonra bir şevk geldi. :) paintinize sağlık çok güzel görünüyor. Kız kulesi ve Afrikalı ayrı güzeller...

    YanıtlaSil
  5. Paintte hiç resim yapmayı denemedim ama bunları gördükten sonra bir şevk geldi. :) paintinize sağlık çok güzel görünüyor. Kız kulesi ve Afrikalı ayrı güzeller...

    YanıtlaSil
  6. Paintte hiç resim yapmayı denemedim ama bunları gördükten sonra bir şevk geldi. :) paintinize sağlık çok güzel görünüyor. Kız kulesi ve Afrikalı ayrı güzeller...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende askerde olana kadar hiç denememiştim)) Birkaç basit paint özelliğini bilince denenebilir)) görmüşsünüzdür belki youtubeda mona lisa'nın aynısı yapan biri bile vardı paintte)) teşekkür ederim bu güzel yorum için.

      Sil
  7. Sercan seni çok kıskanıyorum biliyor musun? Güzel resim yaptığın için değil bir tutkuya sahip olduğun için:) Ne yapmak üzere yaratıldığını bilebildiğin için. Hayat boyu bunu arayan ne çok insan var biliyor musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Elif, bu güzel ve değerli yorumun için. Evet, gerçekten resme ve resimle olan her şeye tutkuyla bağlıyım. Resim yaparken aklımda sadece resim oluyor. Çocukluğumdan beri bağlı olsam da resme, 3-4 yıldır ancak uğraşıyorum.

      Sil
  8. :)) Her biri harika olmuş. İstanbul'da arka plandaki binaları çok sevdim. Nasıl da anlatıyor İstanbul'un karmaşıklığını.
    Paint'te daha önce ben de birkaç resim denemesi yapmıştım. Ben yuvarlak hatlar çizmekte zorlanmıştım çok. Sizin Afrikalı Kadınlar çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için. İstanbul'u yaparken biraz özenmiştim. Daha sonra askerden döner dönmez aynısının yağlıboyasını yapmak istemiştim ama olmamıştı. Hala da yapmak istiyorum bakalım artık))

      Sil
  9. Ne kadar güzeller, özellikle Afrika'lı kadınlar nefis. Gerçekten çok şanslı bir askerlik yapmışsın. Yaşamda hep böyle şanslı olmanı diliyorum.

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar güzeller, özellikle Afrika'lı kadınlar nefis. Gerçekten çok şanslı bir askerlik yapmışsın. Yaşamda hep böyle şanslı olmanı diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İlhan Bey bu güzel yorum ve iyi dilek için. Evet, askerde şanslıydım.

      Sil
  11. Paintle resim yapmak büyük yetenek!Hepsi birbirinden güzel ama en çok Afrikalı bayanları ve kız kulesini beğendim.Ellerinize sağlık.
    Başarılar dilerim...

    YanıtlaSil
  12. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için))

    YanıtlaSil
  13. Çizimler çok iyi. İlk ve üçüncü çizimler bence en iyileri. Paint ile çizim yapmak kolay olmasa gerek. Illustrator ile şahane işler yaparsın. İnsana eski günleri hatırlatarak, zamanı güzel geçirecek ve hoş anılar bırakacak uğraşların olması ne güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa, güzel yorumun için öncelikle teşekkür ederim. Bir ara öyle painti denedim ve devamı gelmedi. hepsi 2012 yılına ait çizimler. çizimle ilgili hiç bir pc programını bilmiyorum. belki o alanlar da güzeldir.

      Sil
  14. çok çok güzel bu resimler kutluyorum seni Sercan. Paintte yaptığına inanamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Fatma Hanım. Yorumunuzu geç gördüm kusura bakmayın. Beğenmenize çok sevindim.

      Sil