3 Eylül 2015

Cesaria Evora - Pastel

Bir süre yağlı boya ile uğraşamayacağımı buradan da paylaşmıştım. Onun yerine daha hızlı resim yapabildiğim ve temizlik de gerektirmeyen pastel boyalarla bugünlerde haşır neşirim. İş yerinde öğle araları uğraştığımda 2-3 günde bitebiliyor en azından. Yine sevdiğim bir şarkıcının bana göre anlamlı olan bir resmini kendimce yorumlamak istedim. Cesaria Evora'nın...



Belki bilemeyenler olabilir onu. Cape Verdeli, grammy ödüllü bir şarkıcı. Yaptığı müzik türünün dili portekizcedir ve adı Morna'dır. Morna müziğinde genellikle, eşlerini belki de uzun yıllarca denize, okyanusa gönderen kadınların eşleri arkasından yaktığı ağıtlar işlenir. Onun için müziğe hep, hasret, acı, bekleyiş gibi duygular hakim. Cesaria Evora da bu müziğin bir numaralı temsilcisiydi. Hala da öyle, yaklaşık 4 yıldır dünyada olmasa da. 


Burada da, resmi yaparken baktığım orjinal resim var. Amacım zaten bire bir aynısını yapmak değil. Şimdilik böyle birikiyor bu resimler bakalım sonunda ne olacak. Yine öğle aralarında çalışmaya devam ediyorum bu arada.

10 yorum:

  1. Pastel boyayla böyle resimlerin ortaya çıkması şaşırtıyor beni, ellerinize sağlık. Ben beğendim yine. Böyle bir uğraşınız olması, öğle aralarında vakit ayırmanız..çok hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler güzel yorumunuz için. Vakit olarak sadece öğle aralarında boş olabiliyorum. Onu da böyle değerlendiriyorum ))

      Sil
  2. Pastel boyalarla da şahane işlere imza atıyorsunuz; ama benim hafızam paint eserlerini depoladı :) Yetenek başka şey. Elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek paint resimlerini ayrı bir sevdiniz)) Pastel boyanın güzel yanı çok zaman almaması. Bir süre pastelde devam edeceğim gibi görünüyor. Güzel düşünceler için bir kez daha teşekkürler))

      Sil
  3. eline yüreğine sağlık...bi de Ayşe hanım geldiler mi acaba ? :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim öncelikle. yaklaşık 2 hafta kaldı. merak ve heyecanla bekliyoruz.)

      Sil
  4. ay baksanaaa bu teyzeyi de severim. bi de bu çalışman peneloptan daha başarılı heee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ediyorum yine de )) niye ya.. ben penelopeliyi daha bi sevdim))

      Sil
  5. Yine harika bir çalışma. Bir ara çok dinlerdim şarkılarını. Böyle bir resmini görmek güzel oldu. Hatırlattı tekrar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de eskiden sıklıkla dinlerdim. Uzun bir aradan sonra yine dinlemeye başlayınca resmini yapmak istedim.

      Sil