20 Ekim 2015

Sezen Aksu - Gülümse (Pastel)

Yıl:1991
Sonbahar...İlkokula yeni başlamışım. Daha okulun ilk günlerinde de hemen ağır hasta olup evde yatmak zorunda kalmışım. Hemşire olan yan komşumuz da zaman zaman gelip bana iğne yapıyor. Tadımın tuzumun olmadığını bugün bile gayet iyi hatırlıyorum. Ve o günlerde bir kadın "hadi bakalım kolay gelsin, bir acayip zor yarış" diye bir şarkı söylüyor. Arkadaşların, diğer çocukların dillerinde de hep bu şarkı. O zamanlar şarkı, tv'de ya da radyoda çıkacak da ancak öyle dinlenebilecek! Babama 'ben bu hastalıktan ilaç ve iğnelerle kurtulamıycam, sen bana hadi bakalımın kasedini alırsan o zaman iyi olurum' dediğimi sanki dün gibi hatırlıyorum üstünden neredeyse çeyrek asır geçse de... Akşam babam almıştı kasedi. Kasetteki hayranlıkla baktığım beni hastalıktan da kurtaran kişi işte buydu... 



Çocukluktaki mutluluklar çok farklı. Bugün parayla pulla elde edilebilecek en güzel şeyi bile verseler, şu kasedi 7 yaşımda elime aldığımda aldığım mutluluğun tadını mümkün değil, veremez. Bana göre zihnimde kalan en ikonik resim bu. Çocukluğum bu. Tamamen kendim ve çocukluğum için yaptığım bir pastel çalışması.


Sprey vernik de uyguladım resme ve çerçeveledim. Sonra duvarıma astım. Evde onlarca resim var ama benim için belki de en özeli bu.



24 yorum:

  1. Ne hoş bir anı:)) Evet, bazı şarkıların yeri bir başka oluyor; eğer bir anı ile ilintili ise. Pastel çalışmanız enfes olmuş. Kişiliğinden çok sanatına bayıldığım Minik Serçe bu yazıyı okumalı, bu portreyi görmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim resmi. Yazıda da dediğim gibi bu resim bana çocukluğumu hatırlatıyor. Zaman zaman hatta uzun bir zaman dinlemediğim de oldu onu, ama bu dönem başkaydı.))

      Sil
  2. Çalışma çok başarılı. Evlenmeden evvel canım çok sıkıldığında resim yapardım, resme o kadar kaptırırdım ki kendimi tüm sıkıntılarımı unuturdum. Şimdi ise her canım sıkıldığında yemek yapıyorum. Evlilik insanı çok değiştiriyor :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de evlenmeden önce daha çok resim yapardım. Yağlıboya ile uğraşmak daha zaman alıcı olduğundan, şimdilik böyle pastel boyalar ile çalışıyorum. Haa sevdiğim yemekleri yapmaya da bayılırım))

      Sil
  3. Tüm kalbimle hak veriyorum. Çocukluktaki o küçük mutlulukların sevinçlerin yerini bugün hiçbir kocaman sevinç tutmuyor... Maalesef bugünün çocukları bu bakımdan da şanssız. Neredeyse her şeye sahipler ama yine de tatminsiz ve mutsuzlar. ( Savaşların yoklukların ortasında çocukluğunu dahi yaşayamayanları kastetmiyorum elbette...) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum bugünün çocuklarının neyle mutlu olduklarını. Ellerinde tablet, akıllı telefon vs var hepsinin. Hiçbirinde de duygu yok. Dediğim gibi, bir kaset beni iyileştirmişti. Şimdiki çocuklar internetten saniyesinde indirebiliyorlar. Her şeye ulaşımları kolay. Ve evet savaşın ortasındakiler, nasıllar düşünemiyorum bile. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için.

      Sil
  4. Çok güzel bir anınız olmuş, çalışmanız ise ayrı bir güzel , Sezen aksu çok büyük bir sanatçı, elinize sağlık gerçekten harika bir çalışma olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Gökhan Bey. beğeniniz beni mutlu etti.

      Sil
  5. Unutulmayacak bir anı gerçekten Demek ki çocuk aklımızla kimbilir daha neleri dert ediyorduk kendimize. . Bu senin için çözülmüş bir olay, ya saklı kalanlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim İlhan Bey. Evet, saklı kalanlar da bir şekilde renklerle çizgilerle çıkıyordur da ben ne kadarını biliyorumdur bilmiyorum..))

      Sil
  6. Pastel çalışmaları her geçen gün dahada güzel bir hal alıyor. Bu işi severek yaptığın belli :) Güzel bir hobin var gerçekten, bundan vazgeçmemelisin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ederim Mustafa güzel yorumun için. Resmin her türü benim için yaşam kaynağı gibi bir şey)) Vazgeçilebilir gibi değil bu hobi.

      Sil
  7. Yaptığın çizimleri/boyamaları (artık nasıl tarif edilir bilmiyorum) öyküleri ile birlikte anlatman gayet hoş olmuş. Çalışmaların arkasındaki duygu ve ortam bunlar da çok önemli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mustafa, zaman ayırıp okuduğun için de. Sanatın her türünde olduğu gibi resimde de duygu olmazsa biraz eksik kalır bir yanı, katılıyorum sana.

      Sil
  8. Ne güzel olmuş, çocukluk anıları insanı ne kadar da taze tutyor değil mi..
    Selam olsun o günlere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle, teşekkür ederim böyle güzel bir yorum için))

      Sil
  9. Anınız çok güzelmiş resminiz daha da güzel.

    YanıtlaSil
  10. çocukluk anıları hakikaten bir başka oluyor, an geliyor çocukluğumdaki o küçük ama beni çok mutlu eden anlara dönüş yapıyorum, içim huzurla doluyor ve ne güzel zamanlardı diyorum...yetişkin telaşlarımız, buhranlarımızda bizi kurtaran anlar bunlar...aklıma Doğan Cüceloğlu'nun sözü gelir hep "bir insanın anavatanı çocukluğudur" ne kadar da doğru...
    resim de çok başarılı ellerinize sağlık!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar güzel bir yorum ve düşünce. doğan cüceloğlu'nun o sözünü bilmiyordum ama çok sevdim, kesinlikle öyle. resmi beğenmeniz de ayrı bir mutlu etti, sağ olun.

      Sil