9 Kasım 2015

I. Elizabeth - Portre

İngiliz tarihine karşı ayrı bir merakım var. Özellikle de 16. yy sonrası için, dönemin kral -kraliçelerinin hayatları, kostümleri, resimleri ayrı bir ilgimi çektiğinden, döneme ait dizi, film ve kitapları da merakla takip ederim. Hayatı bana ihtişamlı ve korkunç gelen Kraliçe Elizabeth I'in resmini tamamen kendim için yapmak istedim. 



Still: 16. yy. gerçekçiliği
Tür: Portre, reprodüksiyon
Teknik: Akrilik boya ve pastel
Materyal: Kağıt
Ölçüler: 20X30 cm

Daha önceden de Lady viola diye bir tablo yapmıştım, farklı bir teknikle. Buradan ona da bakabilirsiniz. O tablomda da ispanyol tarihinin beni etkileyen figürlerinden birini yorumlamıştım. Dönemin karanlık avrupa resimlerini hep sevmişimdir.

Kraliçe'nin resmini yaparken yola çıkış tablom buydu. Suratındaki soğuk ifadeyi nedense seviyorum ve resmin karanlık havasını da. Tabloyu yorumlamaktan ziyade kopyalamak istedim biraz; tabi yine de renkleri değiştirdim az da olsa. 

Belki de orjinal resmin kendisine sahip olma isteğimden dolayı bu kadar kopyaladım. Altın renkli akrilik boya ile elbisesinin desenlerini yaptım. Akrilik boya ile pasteli de ilk kez karıştırdım bir resimde. İstediğim sonucu aldım. Yine başındaki taçta da akrilik boya var. Üzerinden sprey vernikle iki kez de geçtim. Böylece boyalar da kağıt da eskimeyecek.


Ve sonuç bu oldu...


30 yorum:

  1. İngiliz tarihine benim de muazzam bir hayranlığım var ve bu tabloya bayıldım ben de asmak isterdim evime :) Emeğinize sağlık Lady Viola'yı da çok beğendim bu tarz tabloları seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Lady Viola tablomu ben de çok seviyorum ki beğeneni pek yoktur onun)) Teşekkürler..

      Sil
  2. Resmin bakana anlattıklarıyla ilgili galiba beğeni.. Ben bakınca az biraz içime bakmış gibi oldum belki de ondan sevdim Lady'mi :) Ama imrendim benim beceremediğim bir şeydir resim ve başarılı olanlara imrenerek bakarım hep. Eşinizin portresini de beğendim onu da eklemek isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında doğru dediğiniz, resmin bakana anlattıklarıyla ilgili beğeni, ama çevremdekiler arkadaşlar, hep yaptığım resimler gerçekçiyse ya da bir şeye tam benzediyse seviyorlar. Lady Viola birçoğuna göre biçimsizdi mesela )) Beğenmenize çok sevindim. Biraz yetenek olabilir ama çalışınca ve üstüne düşünce oluyor galiba bu resim işinde))

      Sil
  3. güzel olmuş canım bende resme bir ara merak sarmıştım ama sonuç hüsran :.( seninkine bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. belki biraz daha üstüne düşseydiniz olurdu istediğiniz gibi)) başlarda ben de çok pes etmiştim))

      Sil
  4. Biraz daha bakışlardaki ifade yakalanmalı kaşlar daha yuvarlak ama yine de çok hoş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sevdiğim şey eleştirilmek, teşekkür ederim. Evet, birebir ifadeyi almak istedim ama sınırlı bir kağıtta bu kadar olabildi.

      Sil
  5. Elizabeth süper olmuş, gerçeğinden ilk etapta ayırt edilemiyor...
    Ben de bazı kübik tabloları kopya edip çerçeveletmiş ve annemlerin evine asmıştım. Çünkü orjinal halleri bir ansiklopedi sayfasında oldukça küçük basımlardı.
    İstediğimiz boyutlarda evimizin bir köşesinde görmeye ihtiyacımız olabiliyor bazen ve kendi kopyalarımız da bir yerde kendi sanatımız oluyor :)
    Gayet güzel olmuş, çok beğendim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim resmi)) Genel de birebir aynısını yapmakla uğraşmam resimlerin. kendi içimden geldiği gibi yaparım ya da yapmaya çalışırım. Ama bu resmin aynısını istedim kendim için. dediğim gibi elbisesi ve tacını tam aynı yapmasam da ))

      Sil
  6. Gerçekten çok başarılı olmuş. Nasıl oluyor da pastelle bu kadar ince ayrıntılar yapıyorsunuz anlayamıyorum, Boynundaki ayrıntılar, kıyafetindeki desenler. Evet akrilik de kullanmışsınız ama o da bir yetenek işi sonuçta. Tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de bilmiyordum aslında pastelle ayrıntılı resim yapılabileceğini. Alt katmana yoğun renk uygulayınca üste istediğim gibi sonuçlar alıyorum. Tuhaf bir şekilde pastelde kendiliğinden ayrıntılar çıkıyor da diyebilirim yağlıboyaya göre daha güzel bu konuda.

      Sil
    2. Tamam, vakit budum mu kesinlikle pastelle ince ayrıntıları olan bir resim yapmayı deneyeceğim :)

      Sil
  7. vallahi bravo bu iyiydi oldukça :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim deep, beğendirebildiysem gzeül))

      Sil
  8. Sanatla uğraşmak çok güzel birşey heleki resim sanatı. .bence başarılı çalışmalarınız. .bu konuda detaylı bilgi sahibi değilsemde. .hem anlatimlariniz hem çalışmalarınızi beyendim başarılar. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için, bilgi sahibi olmaya gerek de yok sanırım, sağolun

      Sil
  9. Çok sevmeme ve istememe rağmen hiçbir sanat dalına yeteneğim olmadığından senin gibi gençlere gıpte ile bakıyorum. Tablo aynı olmuş hele yüz kısmı. Aslında bence riskli bir seçim olmuş çünkü kraliçenin yüzünde ruh yok bunu böyle yansıtabilmek de zor bence. Kutluyorum seni bu başarılı çalışmalarından dolayı.

    YanıtlaSil
  10. Çok sevmeme ve istememe rağmen hiçbir sanat dalına yeteneğim olmadığından senin gibi gençlere gıpte ile bakıyorum. Tablo aynı olmuş hele yüz kısmı. Aslında bence riskli bir seçim olmuş çünkü kraliçenin yüzünde ruh yok bunu böyle yansıtabilmek de zor bence. Kutluyorum seni bu başarılı çalışmalarından dolayı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan Bey, yorumunuz benim için çok değerli, hele bir de böyle güzel olunca daha çok mutlu oluyorum. Sizin hobiniz de bir nevi sanat değil mi? Parçaları kullanarak bütünü kendi yorumla oluşturmak? Ayrıca, evet kraliçenin yüzünde ruhtan eser yok, soğuk. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  11. Merhaba Sercan,
    Merak ettiğim şu: Bu resim ya da her hangi bir resmi bitirmen ne kadar zamanını alıyor. Bence nasıl resim yaptığını ve kullandığın araç gereçlerini; o anki ruh halini anlatan bir yayın hazırlasan fena olmaz yani ;) Bir de orijinal resimde de olduğu gibi yüzün bu kadar soluk olması fotoğraf tekniği gereği mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mustafa,
      Resimleri bitirme sürelerim o kadar değişken ki... 2014 mayıs'tan beri yaptığım ve hala bitmeyen bir tablom var mesela. Ya da yarım saatte bitirdiğim. Bu resimse 2-3 günde bitmişti. Biraz fotoğraflamaya üşendiğim için aşamaları ve kullandığım araç gereçleri gösterememiş olabilirim. Yüzün çok soluk olması da kraliçenin kendisinin aşırı beyaz olması sanırım. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  12. Büyük parçalar çalışabilenlere çok imreniyorum ben de. Orijinaline bayağı benzemiş. Hele o ifade, donuk gözler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deniz Hanım güzel yorumunuz için. Evet bu resimde benzetmek için uğraştım.

      Sil
  13. Resim yapabilen insana çok ayrı bir sempatim var, çok farklılar bence resim yeteneği olmayanlardan. Resim yapamadığım için mi bana böyle geliyor bilemiyorum :)

    Çok güzel olmuş, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için. Belki biraz üstüne düşseniz siz de yapabilirsiniz tabi böyle bir isteğiniz varsa))

      Sil
  14. Ne kadar ywteneklisiniz bravo doğrusu. Cok beğendim ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, beğenmenize sevindim))

      Sil
  15. son yazımı bi okusan yaaaaa senin konulaar :)))

    YanıtlaSil