10 Aralık 2015

Birkaç Eski Resim

Birkaç eski resim ve tablomun da burada bulunmasını istedim.
Manet'in çeşitli resimlerini gelişi güzel kesip tuvale aktarmıştım. Daha sonra da o resimlerin üzerine yağlı boya ile gökyüzünde uçan kuşlar yapmıştım ve bu tablo ortaya çıkmıştı.

Ofiste A4 kağıda sıkıntıdan yaptığım çiziktirmeler... Galiba Orhan Pamuk'un bir kitabında görmüştüm böyle kahve figürlerini.


Yaklaşık 1,5 yıldır üzerinde çalıştığım bir tablom var. Aslında 6-7 aydır elimi bile sürmedim; öyle beklemeye devam ediyor. O tablomda bulunan bir kraliçe resmi bu da. Sanırım boyutları 6X6 cm ancak vardır.


İmpasto yani yağlı boyayı tuvale bolca sıkıp resim yapma tekniği ile 2014'de yaptığım başka bir tablom.


2013 yılında yaptığım başka bir tablom. Yine kumaş parçalarını önce tuvale aktarmış daha sonra yağlı boya ile bu resmi yapmıştım. Pek beğeneni olmadı bu tablomun. Biraz rahatsız edici oldu galiba.


Bilmiyorum beğendikleriniz oldu mu ama bu tablo ve resimlerimin de burada adsız olarak bulunmasını istedim. Bu arada blogumun tasarımını da değiştirdim. Mümkün olduğunca basit ve sade olsun istedim. Oysa öbürü için ne kadar da uğraşmıştım ama sanırım böyle daha iyi.))

12 yorum:

  1. 1 ve 3 çok etkileyici. 4 biraz rahatsız edici. Malum, insanlar keyfine rahatına düşkün. Olumsuzlukları gerçek bile olsalar hep göz ardı etmek isterler. Kırmızılı kadında rahatsız edici bir yan var. Göğüs kısmındaki kumaş bu etkiyi veriyor sanırım. Bence sanat rahatsız edici olmalıdır. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahveli olanı atlayarak sıralama yapmışım, öyle bakınız :))

      Sil
    2. Teşekkür ederim her zaman ki gibi güzel yorumunuz için. Şu içimdeki insanlar beğensin duygusunu bir bıraksam da kendime göre resimler yapabilsem aslında. İçimden geldiği gibi yaptıklarıma genelde bu ne? diye tepkiler alıyorum hep:)) Bu arada, o kahveli resmi malum yazarından dolayı biraz es geçtiniz sanırım :)))

      Sil
    3. A evet kesinlikle :) Siz söyleyince fark ettim. Çok doğru. O resmi gördüm, bilerek geçmedim. Sanırım yazardan dolayı istemsizce resmi de pek incelemedim. İyi yakaladınız :) İnsanlar beğensin duygusu büsbütün atılamıyor maalesef. Atsak bence de süper olacak; ama neticede insanlar için de çiziyor ve yazıyoruz. Büsbütün atamıyoruz o fikri.

      Sil
  2. İlk tablo harika olmuş, çok beğendim :)
    2. fotoğraftaki karalamalar bana fikir verdi; bundan sonra karalama yaparken sürekli yaptıklarım yerine çevreyi daha çok inceleyeceğim.
    3. fotoğraftaki kraliçede çok hoş. O kadar küçük olması şaşırttı beni, ayrıntılı olduğundan dolayı.
    Son fotoğraftaki kumaş aktarıp üstünü biyamak da çok ilginç bir fikir. Yağlı boya denemeyecek kadar üşengeçim ama eğer olurda yağlı boya yaparsam bu tekniği denemek isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. Karalamalar aslında çok keyifli. Sıkıntı alıyor. Kraliçenin evet boyutları oldukça küçük. Resmin tümü biterse paylaşırım tabi. Kumaş aktarıp yağlı boya yapmak baya eğlenceli. Denemenizi tavsiye ederim.

      Sil
  3. Merabaaaa:):) hepsi çok güzel yüreğine sağlık...En büyük eserin Ayşecik nasıl yaaa anlatsana arada :):)

    YanıtlaSil
  4. 1. tablo ve kraliçe tablosunu çok beğendim, yalnız kraliçenin boyutunu baya büyük bir şey olarak düşünmüştüm, çok şaşırdım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim güzel yorumunuza)) evet o kraliçe aslında, bir tablomdan ufak bir ayrıntı. daha bitmedi, biterse paylaşırım.

      Sil
  5. İlk resim gerçekten çok etkileyici

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. manet'in kestiğim resimlerini tuvale aktarmıştım o resimde, üstüne de kuşları eklemiştim.

      Sil