9 Aralık 2015

Fatih Sultan Mehmet - Portre

Merhabalar,
Bugünlerde pek resim yaptığım söylenemez. Sadece haftasonları en fazla bir saat kadar başına oturabildiğim devam eden birkaç resim projem var. Onlar da o kadar ağır gidiyor ki ne zaman bitecekleri hakkında hiç bir fikrim yok. Bu nedenle, blogumda daha önce paylaşmadığım ve 2014'ün ilk aylarında çalıştığım bir resmi paylaşmak istedim: Fatih Sultan Mehmet Portresi

Tür: Portre
Teknik: Yağlı boya - Karışık Teknik
Materyal: Tuval
Ölçüler: 50X70 cm



Hürrem Sultan tablomu yaptığım dönem, İtalyan ressam Bellini'nin o çok bilinen Fatih Sultan Mehmet tablosunu da benzer teknikle (karışık teknik) kendimce yorumlamak istemiştim.

Bellini tarafından yapılmış Fatih portresi
Bellini bu tabloyu yapmak için İstanbul'a geldiğinde Fatih Bellini'nin yeteneğinden emin olmak için ona ilk önce saraydaki çeşitli insanların portrelerini yaptırtmış. Buradan da Fatih'in dönemin koşullarına göre daha açık görüşlü bir insan olduğunu anlayabiliriz (Wikipedia).


Karışık teknik konusuna gelince de, yukarıdaki resimden de görüldüğü gibi tuvalin bazı kısımlarına gelişi güzel kumaş parçaları yapıştırdım resme farklı bir doku versin diye. Daha sonra yağlıboya ile resmi bitirdim. Yine uzun zaman almayan yaklaşık bir iki saat içinde bitirdiğim bir projeydi. Ve bu tablomun da pek beğeneni olmadı. Halbuki zaman bulsam kendimce bu tanınan eski dönem resimlerini yeniden yorumlamak isterim.


4 yorum:

  1. Dikkatimi çeken de o olmuştu zaten. Yazıyı okurken kumaş parçaları olduğunu öğrendim tabii. Kesinlikle başarılı olmuşsunuz; çok başka bir hava vermiş o doku. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Her ne kadar evde bir köşede yalnız kalsa da ben çok severek yapmıştım bu resmimi.

      Sil
  2. (Kitap için biraz daha bekleyin. Daha İstanbul'daki D&R'larda bile bugün raflara çıktı. Ama olmazsa internetten de sipariş verebilirsiniz efendim...) Yazıyla alakalı olmadı diye paranteze aldım. :) :) Sevgiler... :)

    YanıtlaSil