26 Ocak 2016

Picasso, Van Gogh, Lautrec, Cezanne, Manet - MiniSanat Dizisi

Bugün resme ilk başladığım yıllarda -ki yaklaşık 4-5 sene önce, evire çevire okuduğum, içindeki resimleri dakikalarca incelediğim, hayranı olduğum ressamların hayatlarını anlatan MiniSanat Dizisi'nin kitaplarını paylaşmak istedim. Özellikle bu işe yeni başlayanlar ya da resme ilgi duyanlar için, ressamların biyografilerini ve sanat tarihindeki yerleri ile katkıları gibi konuları içeren bu kitaplar oldukça kapsamlı. Hala da okurum, içindeki resimlere bakarım çünkü her defasında sanat tarihi bilgisi de arttıkça daha bir anlamlı gelir birçok yazı.


Klasik resim anlayışını terk etmeye başlayan ve yeni arayışlar içinde olan 19. yy. ressamlarını ayrı bir severim. Hatta o dönemde yaşamak isterdim. Teknolojinin olmadığı, daha insani ve her açıdan daha sanatsal bir dönem gibi gelir bana.


Kitaplarda neler mi yer alıyor?
-Sanatçıların yaşam hikayeleri
-Resim sanatının en önemli eserlerinin yaratılış hikayeleri ve ressamın üretimde olduğu yıllarda, diğer ressamların neler ürettiği hem yazı hem de resimlerle anlatılıyor.
-Her resmin sanat tarihi açısından önemi ve yerinin değerlendirilmesi.
-Sanatçıların üslubu, özel tekniği
-Dönemin her türlü önemli olayı ile ressamın üretimi arasındaki ilişki ile paralel kurgu yapılıyor. (Örneğin; İkinci Dünya Savaşı ve Picasso'nun bunun etkisiyle üretiminin nasıl değiştiği)
-Resim sözlüğü


Keşke bütün önemli ressamların kitapları böyle basılı olsaymış. Galiba 10 tanesi ressamın ki basılmış. Ben en merak ettiklerimi, 19. yy. ressamlarını anlatanları almıştım. 

Kitapların arka kapakları
Lautrec kitabından
Daha sonraları resim sanatı ile ilgili bir çok kitap okudum, internetten araştırma yaptım. Hep edindiğim bilgileri bu kitaplardan edindiğim bilgilerin üzerine koyup da kendimce kendimi geliştirdim bir şekilde bu konuda. Eğer siz de bu sanatçıların yaşam hikayelerini merak ediyor, yaptıkları resimlerin dilini anlamak istiyorsanız keyifle okuyabilirsiniz bu mini kitap serisini.


19 yorum:

  1. İnternetten göz attım, fiyatları da gayet uygunmuş. İlgimi çekenleri kesinlikle alacağım, paylaştığınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet fiyatları da gayet uygun, küçük ama içi dolu dolu kitaplar. rica ederim, ne demek))

      Sil
  2. bayılırım bu kitaplara ben yaaa :) son yazımı bi okusan yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevdiğini düşünmüştüm zaten Deep)) yazını okudum bile

      Sil
  3. Merhaba ! Bir mim hazırladım ve sizi de mimledim :)) Umarım eğlenirsiniz :) İyi günler dilerim :))

    http://iremvekitaplar.blogspot.com.tr/2016/01/yaynevleri-mimi.html

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, teşekkürler beni de eklediğiniz için. En yakın zamanda bakacağım))

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar güzelmiş , bende bunlara bir bakayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resme çok ilgili olmanız da gerekmiyor aslında, keyifli kitaplar))

      Sil
  6. Yky'nin buna benzer bir serisi var. Onu toplamaya başladım ama Kahlo'yu hiçbir yerde bulamadım :( Çok güzel kitaplar. Bakınca mutlu oluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Yky'nin o serisinden de bir iki kitabım var. Ankara Kızılaydaki mağazalarında Frida da dahil birçok ressam var))

      Sil
  7. Böyle insanları görünce çok mutlu oluyorum. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan çoğunluğun içinde bir meşale gibisiniz. Sayıca artmanızı dilerim.

    Bu tür kitaplara ilgim var; ama edebi yazından fırsat kalmıyor. En son Frederic Chopin'in hayatını okumuştum. Tabii o resim değil müzik alanında; ama olsun :) Bilgi bilgidir. Kitaplarınız çok cazip görünüyor. Güle güle okuyun. (19. yy'ın her anlamda özel olduğunu düşünürüm ben de. İnsani niteliklerimizi kaybetme tehlikesiyle yüz yüze kaldığımız bir zaman dilimindeyiz yazık ki.)

    YanıtlaSil
  8. Ben de üreten insanları görünce mutlu oluyorum. Kendince de olsa.. Sizin gibi edebiyat alanından tutun da müziğe, müzikten resme, hatta bir ev hanımının ördüğü, diktiği şeylere kadar üretimin her alanını özel ve değerli buluyorum.
    Çoğu kez de derim keşke 19.yy.da yaşasaydım diye. Hatta bazen hayalini bile kurarım. Edebiyat anlamında da çok zengin))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sercan, ne güzel paylaşım, ben de bakacağım hemen bunlara. Her dalda böyle alanının zirvesindeki adamlaro-kadınları, yaşam öykülerini hep merak etmişimdir. Bu arada, bebek doğdu mu?

      Sil
    2. Sekizi set halinde kitapyurdunda 95 tl imiş. bana özel 90 tl olmuş, düzenli sipariş verdiğim için her ay . Makul.

      Sil
    3. Merhaba, yazıda da belirttiğim gibi okuması, bakması çok güzel kitaplar, ister resme ilgi duyun ister duymayın. Ben 3-4 yıl önce tanesini kitap fuarından indirimli 12,5 tl ye almıştım)) gayet iyi hatırlıyorum yani.
      Bebeğimiz doğdu evet, 4 aya da yaklaştık. Aşığız şimdilik :D
      Teşekkür ederim yorum için de))

      Sil
    4. Aşk ve emek başbaşa gidecek ve sürekli artacak ikisi de:) Tebrikler, analı-babalı büyüsün. ''Bilinçli Bebek'' kitabını okumadıysanız öneririm; özellikle ilk aylarda iyi bir rahatlatıcı oluyor. Neden ağlıyor gibi soruların cevabını farklı bir bakış açısı ile veriyor.Çocuk dr'larının söylemeyeceği şeyler söylüyor.
      NOt:2 çocuk büyüten bir doktorum :)

      Sil
    5. Teşekkür ederim. Aslında 5-10 tane kitap aldık, ben de eşim de bayağı bir okuduk ama Bilinçli Bebek yoktu aralarında. Demek doktordunuz, extra bir tavsiye dinlemeye ile, en yakın zamanda alacağım onu da))

      Sil
  9. İstanbul'a ünlü isimlerin sergileri açıldıkça mutlaka gitmeye çalışırım fakat çoğu zaman tabloların ne anlattığını ya da ressamın dönemini tam olarak kavrayamıyorum. Duvarlardaki uzun yazıları okuyorum ama bu bilgiler hep uçup gidiyor. Ya bir backgroundla gitmek gerekiyor ya da serginin ardından birazcık araştırma yapmak lazım. Hollanda'ya gittiğimde van gogh ve rijksmuseum ziyaretimde resim sergisinin nasıl bir kültür olduğunu yeniden öğrendim. Resimlerin basılı modellerinde önemli kısımlar büyüteçle belirginleştirilmiş ve yanlarına açıklamalar konmuştu. Resimde nerelere odaklanmamız gerektiği, insanların ve nesnelerin neleri sergilediği apaçık anlatılmıştı. Hele Van gogh'da memnuniyetten ağlayacaktım. Mikroskoplarla masaların üstünde resimlerin küçük detaylarına bakabiliyorduk.

    Geçtiğimiz günlerde iş bankası yayınlarında Ayrıntıda Sanat diye bir seri gördüm. Akımlara göre resimleri incelemişler ve aynı bahsettiğim sergilerdeki gibi ayrıntılara odaklanıp sembolleri odak noktası yapmışlar. İnteraktif hoş bir seri okumadıysanız öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum söylediklerinize. Belli bir birikimle gidince anlamlı geliyor resimler. Bu söylediğim kitaplar bile belli bir fikir sahibi ediyor. Üstüne daha çok koydukça, bakış açısı da değişiyor, gelişiyor. Evet, Ayrıntıda sanat'ı ben de gördüm ama alıp okumadım henüz.En yakın zamanda alıp okumak istiyorum, hatırlattığınız için ve güzel yorumuz için teşekkür ederim.

      Sil