4 Şubat 2016

Baba, Anne, Ayşe - El İzlerimiz

Ayşe daha doğmadan, sadece el izlerimizden oluşan küçük bir tablo yapma fikri hep aklımda vardı. Daha sonra tesadüfen gördüm ki özellikle pinterest gibi yerlerde zaten bu tarz tablolar ya da resimler yapanlar olmuş. 


Biraz kızımın büyümesini beklemem gerekti. Annesi ve benim el izlerimizi tabloya aktarmak kolay olacaktı, ama Ayşe'ninki? Önce tablonun arka planını akrilik altın rengi ile boyadım. En alta kendi el izimi mavi ile, benim elimin üstüne eşiminkini kırmızı ile aktardım.





Ayşe'ye gelince bekledim. Önce 99 günlük ya da 100 günlük'ken el izini alayım dedim ama nafile, ya elini açmadı ya da elini basarken tabloyu batırdı.)) 111. günde almak istedim, 3 tane 1'den oluşan ve bizi özetleyen bir sayı olacaktı 111.  Yine olmadı; ellerini boyadım ama tabloya ya basmadı ya da basınca renkleri dağıttı. 

123 günlükken, 123 sayısı da bizi özetleyebilecekti; 1'dim, 2 olduk ve 3 eklendi olacaktı. Ne yapıp edip dün Ayşe 123 günlükken el izini almayı başardım. Bir tabloyu yaparken bu kadar yorulduğumu, terlediğimi hatırlamıyorum )). Basit gibi görünen, aslında en zor tablom(uz) açık ara bu oldu. Tabii ki eşime de teşekkür ediyorum buradan. Onun sabrı da olmasaydı da bu tablo tamamlanamayacaktı.


Şu minik elin izini, nihayet 123 günlükken tabloya aktardım ve böylece Ayşe de ilk resmini 123 günlükken yapmış oldu. En büyük isteklerimden biridir, biraz büyüsün de beraber resim yapmalar, karalamalar, batırmalar, boyamalar...


30 yorum:

  1. Çok hoş olmuş :) günden güne büyüyor tabi ama sayılara anlam yüklemek çok zekice geldi bana :) elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, hem biraz büyümesini hem de sayılara anlam yüklemek için bekledim bayağı açıkcası ))

      Sil
  2. Oyyyyy çok tatlııı....:):):) instekramdada takipteyim sizi sercan:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler )) hani nerdee görmedim de))

      Sil
  3. Ne güzel bir fikir)) Çok da güzel olmuş, hepinizin ellerine sağlık :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahah evet biraz öyle oldu, teşekkürler :D

      Sil
  4. Daha önce yapılmışsa da neticede siz düşünmüşsünüz öncekilerden bağımsız olarak. Bence kızınız için bir sürü güzel anı ve sanat eseri biriktiriyorsunuz :) Çok güzel olmuş, üçünüzü de tebrik ederim. Sonuçta 3 imzalı bir eser :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de hiçbir tablo için bu kadar sabretmedim ve yorulmadım, o el izini alabilmek için. Tabi, eşimin de bana yardımcı olması da var. O da sabretmeseydi olmazdı böyle 3 imzalı bir tablo )) Teşekkürler..

      Sil
  5. 111, 123 düşüncelerine hayran kaldım.. Doğru mu görüyorum dedim :) Fakülteye böyle duygusal olanları almıyorlar diye biliyordum :D

    Nasıl güzel olmuş o tombik el oraya! Hiç ayrılmayın e mi...

    Benim de yapasım geldi benim junior batırmazsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıda da dediğim gibi, böyle tabloları yapanlar olmuş. Bizim farkımız da rakamlarla felsefesinde olsun dedik :D
      Çok mu küçük junior'unuz ya da kımıl kımıl bir tip mi? :D
      Teşekkürler ))

      Sil
    2. Ne olursa olsun eller farklı bir kere ;)))
      Ah ne kımıl kımıl... 20 aylık şu an. Ama tırnaklarını kesmek bile deve hendek olayı :) Minnacıkken bile uykuda elini alamadık :D
      Asıl sebep tabi büyük olduğundan eldeki o boyayla gidebileceği yerler ve o boyanın mideye inme olasılığı ;)))
      Bir de tuval lazım o daha minik bir detay :D

      Sil
    3. Siz de hiç ayrılmayın junironuz'la. Biz de elini boyadığımızda annesi sıkı sıkı kolunu tuttu ki elini ağzına götürüp boyayı yalamasın diye )) Tuval bulmak kolay iş ))

      Sil
    4. Amin amin hiçbitimiz ayrılmayalım :) Böyle kuduruk kuduruk devam edelim hayatımıza :D
      Çok istedim gerçekten! Denemek istiyorum ben de bakalım kısmet olur mu :)

      Sil
    5. Kararlı ve sabırlı olursanız, olur))

      Sil
  6. Müthiş bir şey bu, ne kadar anlamlı, duygulu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, öyle görmeniz mutlu etti..

      Sil
  7. Daha önce bu tarz resimler yapıldı demişsiniz ama ben ilk kez gördüm. Kalıcı olacak bir güzel bir anı, bir kilometre taşı olmuş... Merak ettiğim için soruyorum, uyurken yapmayı denediniz mi hiç? Ama o da zor olurdu... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, annesinin aklına geldi uyurken yapmak ama sadece elini tuvale değdirmesi yetmiyordu, bir de sıkı bir şekilde bastırmak gerekiyordu. onun için uyurken denemedik. ))

      Sil
  8. çok tatlı bişi resim dee anlattıklarındaaaa :)

    son yazımın diğer fotoları, yanda bak "dikkat" bölümünde facebook deeptone'daaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler deep, öğlearası sosyal medya siteleri iş yerinde açılınca hemen bakacağım ))

      Sil
  9. Çok güzel düşünmüş ve uygulamışsınız. Ayşe'ye büyüyünce çok güzel bir anı olacaktır. Ama 4 aylık olmasına şaşırdım zaman ne çabuk geçiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler İlhan Bey yorumunuz için. Çerçeveletip saklarız artık. Ve aslında ilk yaptığı resim de bu, el baskısı da olsa. Evet zaman çabuk geçiyor. Bazen geçmesin istiyorum bu hallerini daha çok tatmak için ))

      Sil
  10. Harika bir fikir bu ^^ Peki nasıl bir boya kullandınız? Bu konuda pek bilgili değilim ama her boya sağlıklı olmayabiliyormuş bebekler için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akrilik boya kullandım resmin tamamında. Eline akrilik boyayı sürdükten hemen 2 dakika sonra suyla yıkayınca hiçbir boya kalmıyordu zaten ))

      Sil
  11. Ne kadar anlamlı günlere anlam yüklemeniz ve eşinizle çabanız azmin sonu başarı manevi yönden çok değerli.Birde kızınız adına beyaz rengi seçmeniz onun beyaz kadar saf masum temiz bir melek oluşunu anlatıyor resmen Allah bağışlasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen resimlerde seçtiğim şeyleri anlatıyorum bazen de izleyiciler keşfetsin istiyorum. kızım için seçtiğim beyaz renkte aynen sizin yorumladığınız gibiydi. çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için)

      Sil
  12. Çok anlamlı bir eser olmuş. Bayıldım :) Elleriniz için hangi boyayı kullandınız acaba? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. akrilik boya ile yaptık))

      Sil
  13. Ayşe'nin ellerini öperim ben :)

    Ne güzel bir düşünce :)

    Oğluşlarımın bir doğum günü partisinde gelen çocukların el izinden kocaman bir ağaç resmi yapmıştık. Bir de hepsine karta el izlerini çıkartıp hediye etmiştik. Ama daha küçükken hiç aklıma gelmemiş. Defter aralarında vardır belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz))
      Aklımdan çok şey geçiyor Ayşe ile ilgili ama garip bir şekilde zaman yetmiyor. 123 gününde yapmak için çok uğraşmıştık biz de. Sizin ki de çok güzel bir fikir. 2-3 ayda elleri bile değişti büyüdü Ayşe'nin. Artık böyle değil))

      Sil