28 Mart 2016

Buzdolabı Reklam Magnetlerinden Yeni Magnetler Yapımı

Birkaç hafta kadar önce, bir dönercide döner yeyip, sipariş de verebilmek için buzdolabı reklam magnetinden bir tane cebime attım. Bir anda aklıma  "Bu magnetin şekli de biraz değişikmiş, üstüne resim de yapılır gayet de güzel olur" diye bir düşünce geldi. Sonra tekrar dönerciye dönüp birkaç tane daha magnet attım cebime ))
Bir süre hiç birşey yapmadım o magnetlere. Yenileri de farklı farklı yerlerden gelmeye devam ediyordu. Suculardan, eczanelerden, restoranlardan vs... Haftasonu 4 tanesini elime alıp ne yapabilirim diye düşündüm. Yine sevdiğim şeyleri kendimce resmetmeye akrilik boya ile koyuldum ve ortaya çıkan yeni magnetler bunlar oldu.



Başkaları tarafından böyle magnetlere resim yapılmış mı hiç duymadım ya da bir blogda daha önce hiç görmemiştim bu fikri, belki de vardır bilemiyorum.

Yapılış aşaması olarak; reklam magnetlerini yazıları belli olmayıncaya kadar farklı farklı renklerle gelişi güzel akrilik boya ile boyadım ve kurumalarını bekledim.




Resimler tamamlandıktan sonra sprey vernik sıkıp kurumalarını bekledim ve buzdolabındaki yerlerini aldılar. Artık hangisi bizde kalır, hangisini kim alır bilmiyorum. Ama bu fikirden zevk aldım ve sanırım fırsat bulursam devam da ederim.

Frida'dan başladım işe. Daha önce de taşa yaptığım resmin bir benzerini yapmak istedim. (Buradan taşa yaptığım resme bakabilirsiniz).


Yine daha önce taşa da yaptığım bir resimdi bu balık yiyen kedi. İlk denediğim için yaptığım resimleri denemek daha kolay geldi belki de)) (Buradan ona da bakabilirsiniz)


Haftasonu, yıllar sonra eşimle yeniden Leon filmini izleyince, Mathilda karakterini de denemek istedim ve bu çıktı ortaya. Bu arada, bu magnetlerin boyutu oldukça küçük olduğundan sınırlı bir alanda resim yapmak biraz zordu. Onun için daha basit şeyleri denedim.


Ve hikayesini daha önce blogumda anlattığım bir resmi, magnete göre daha minimalist bir şekilde yaptım. Sezen Aksu -Gülümse magneti. (Buradan önceki Sezen Aksu - Gülümse yazıma da ulaşabilirsiniz.

İşte böyle. Elimde daha çok magnet var. Artık neler yaparım bilmiyorum. Fikir tutunca da devamı gelir sanırım. Hem yapması zevkliydi hem de çok zaman almıyordu. Ya da arkadaşlar için farklı küçük hediyeler olur. Ayrıca buzdolabı bayağı bir canlandı))



36 yorum:

  1. Bildiğim bir fotoğraf kulübü seçtiği fotoğrafları magnet olarak yaptırmış üyelerine dağıtmıştı... Fikir süper buzdolabı üstleri bunlarla dolu ve yaratıcılığa çok açık bir alan. Sizin gibi yetenekli olunca da böyle izlenesi güzellikler ortaya çıkmış. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Fotoğraf bastırmak da değişik ve güzel bir fikir. Gittiğimiz yerlerden topladığımız magnetler buzdolabını daha bir karmaşık gösteriyor sanki, bunlar yakıştı ne yalan söyliyim ))

      Sil
  2. özellikle mathilda'ya bayıldım ^^ onun arka planını nasıl yaptınız? çook güzel görünüyor, ellerinize sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mathilda'nın bitkilerini yaparken biraz hızlı davrandım. Biraz içime sinmedi ama o da fena durmadı buzdolabında. Arka planını akrilik yeşil boya ile boyadım ve üzerine açık sarı ve beyaz akrilik boyayı oldukça sıvı bir şekilde fırçanın ucu ile püskürttüm.)) Teşekkürler

      Sil
    2. Valla ben çok beğendim. Keşke eski magnetleri elden çıkarmasaymışım dedim :) bundan sonra elime geçecekleri değerlendirmek isterim bu şekilde ^^

      Sil
    3. Eğer yaparsanız bana da haber verin )) görmek isterim

      Sil
  3. Çok ama çok hoş olmuşlar!!! Elinize sağlık!
    Önce nasıl yaptınız diye merak ettim ki zemin oluşturmuşsunuz önce. Benim de aklıma çizimi yapıştırmak gelmişti.,
    Sezen'i ve Mathilda'yı ayrıca beğendim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumunuza. Eğer çizemem ben diyorsanız, dediğiniz gibi çizim de yapıştırılabilir.

      Sil
    2. Yok çizerim ben :) Yani çizdikten sonra yapıştırırız diye düşünmüştüm direkt üzerine çizmek değil de :) Fonu yok etmek için. Bu şekilde başka boya veya çizimleri de yapıştırabiliriz gibi gelmişti, hatta fotoğraf bile :) Bunu düşünmemiştim, gerçekten çok başarılı ve çok şık duruyor! Elinize sağlık tekrar...

      Sil
    3. Öyle de olur neden olmasın )) fotoğrafı direkt magnete yapıştırabilir sonra da kenarlarını makasla kesebilirsiniz. eğer yaparsanız bana da haber verin ))

      Sil
  4. Super bir fikir bu! Hic aklima gelmemisti. Hemen ben de denemeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer fırsat bulursanız denemenizi tavsiye ederim ve görmek de isterim blogunuzda ))

      Sil
  5. yeteneğim olsa gerçekten denerdim bunu. harikalar yaratmışsınız. hepsi çok güzel. hediye olarak ta anlamlı olur .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki siz de reklamlı böyle magnetlere resim yapıştırıp asabilirsiniz, teşekkürler))

      Sil
  6. Harika şeyler çıkmış ortaya. Çok beğendim. Ne kadar güzel bir fikir ama oldukça da beceri istiyor belli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, alan kısıtlı olduğu için resim yapmak biraz zorluyor ama biraz resme ilgisi olan herkes yapabilir diye düşünüyorum.

      Sil
  7. Gerçekten çok güzel görünüyorlar, bayıldım! Daha önce ben de böyle magnetlerin üzerine bir şeyler yapıştırarak kendimce kişiselleştirmiştim -çizim yapamadım tabii-, resim konusunda ilgi ve yeteneği olan kişilerin kesinlikle yapması gerek:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. Fotoğraf filan da yapıştırılabilir belki.

      Sil
  8. yaaaa!!! ben o gülümse magnetini istiyoruuummm bana neeee:):):)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba sizi yeni takibe aldım. Blogunuz çok renkliymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, teşekkür ederim. Ben de aldım.))

      Sil
  10. Merhaba,

    Ellerinize sağlık, çok keyifli görünüyorlar :)

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Çok teşekkür ederim güzel yorum için))

      Sil
  11. gerçekten çok başarılı olmuş . sanatına sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim beğenmenize sevindim))

      Sil
  12. Çok güzel olmuş, blogunuzu takibe aldım bana da beklerim sevgiler
    Tasarım Evinden

    YanıtlaSil
  13. yaaaaa negzel düşünmüşsün yaaaa ben matildayı sevdim en çoook :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo çok teşekkürler deep, beğendiğine sevindim her zamanki gibi.))

      Sil
  14. ya bunun satışını yapsana sen dur mesela "etsy" sitesindeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç bilgim yok deep internet satışı hakkında. Bilmiyorum olur mu? Ama resme ara verip biraz bu magnetlerden yapmayı düşünüyorum. Çünkü yakın çevrem de çok beğendi.

      Sil
  15. fikir de, uygulama da harika. daha önce hiç görmedim. hepsi çok güzel ama bir sezen aksu hayranı olarak sezen aksu- gülümse diyorum:))
    elinize, emeğinize sağlık. ben şimdi bir blogunuza göz atayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dediğim gibi kendi kendime aklıma geldi fikir. ben de sezen aksulu olanı ayrı bir seviyorum. teşekkür ederim

      Sil