21 Nisan 2016

Blog'umun 1. Yılı

Neden blog yazıyorum bilmiyorum ama 1 yıl önce başlamışım bu işe; dün gibi oysa. Okuyan olur mu, gören duyan olur mu diye kendi kendime düşünerek Frida çalışmamı paylaşmamın üzerinden 1 yıl geçmiş.

Değil resim eğitimi almak, doğru düzgün resimle ilgisi olan biriyle bile tanışmadığım bu resim dalında kendimce çalışmalarımı paylaşmaktı amacım. Ve başka bir tutkum olan denediğim yemekleri paylaşmaktı ki bunu pek de yapmadım.

Biraz da özet bir şekilde son zamanlarda nelerle uğraştığımı yazayım. Daha basit olduğundan İllüstrasyon işine merak saldım. İnstagramdan da paylaşıyorum. (Bu arada instagramdan da takipleşebiliriz). Sezen Aksu'ya bir çeşit takıntım var. 90'lı yıllardan onun bir resminin illüstrasyonunu denedim. Bunu fırsat bulursam bir tabloya da böylece aktarmak istiyorum.


Sezen Aksu İllüstrasyonu

Tarantino filmlerine bayılırım; başta Pulp Fiction olmak üzere. Onun da afişini kendimce minimalist bir şekilde yorumladım.))


Pulp Fiction - Ucuz Roman İllustrasyonu

Photoshop'lu fotoğrafları pek sevmiyorum fakat Ayşe'yi komik hallere sokmayı seviyorum. Büyüyünce hesabını sorar gibime geliyor bunların; birkaç örneği aşağıda.




Bu yazıyı biraz ortaya karışık yapıyor gibi oldum ama neyse)) Son zamanlarda yine fırsat buldukça farklı yemekler denemeye çalışıyorum. Refika'nın Mutfağından denediğim, Pekmezli Lahanalı Biftek çok lezzetli olmuştu. Yine Refika'nın tarifiydi galiba; közlenmiş sebze salatası. Ve benim bayıldığım bir meze: Sarımsaklı Kabak Yoğurtlaması. Yemek yapmak da aynı resim yapmak gibi rahatlatıcı bir şey.

Pekmezli Lahanalı Biftek

Közlenmiş Sebze Salatası

Sarımsaklı Kabak Yoğurtlaması

İşte böyle... Sanki dün başlamışım gibi gelse de 1 yıl olmuş. Herhalde kendi seçimim olsaydı ya ressam ya da aşçı olmak isterdim.)) Başta da belirttiğim maksatlarla açtığım blogumun 1. yılı kutlu olsun)) Bu bir yıl boyunca buradan tanıştığım herkese de ayrıca teşekkür ederim...




32 yorum:

  1. Ne kadar sevindim , nice yıllara:)
    oyy oyy ayşeyi ne tatlı hallere sokmuşsun. illustrasyonlar da çok iyi bu arada.
    eşim de çok sever refikayı ve farklı şeyler denemeyi. o da diyor aşçı olurdum mühendis olmasaydım. işte meslek seçimlerinde özgür olmadığımız için nereye yönlendirilirsek oraya gidiyoruz. neyse ki arada da olsa kendisi birşeyler deniyor bu da ona terapi gibi geliyor ben de destekliyorum.
    sevdiğiniz şeyleri yapmaya devam edin.
    tekrar tebrikler nice yıllar !!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim teşekkür ederim.
      Fırsat buldukça Ayşe'yi de böyle değişik hallere sokuyorum.))
      Maalesef ben de mühendisim. Aynen ben de yemek konusunda eşiniz gibiyim. Refika'nın yemekleri bana daha bir değişik ve güzel geliyor.
      Tekrar teşekkür ederim, sağolun.

      Sil
  2. Daha nice yıllara Sercan Bey,
    Dilerim uzun ömürlü blog hayatınız olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Gökhan Bey,
      Ara ara bıraksam dediğim de olmuyor değil ama bir yandan da yazmak paylaşmak istiyorum.

      Sil
  3. Sezen Aksu candır :) Nice güzel yıllara...

    YanıtlaSil
  4. Güzel paylaşımlarla dolu nice yıllara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel dileğiniz için.

      Sil
  5. heeey kutlarıııım bi de illüsler de iyidi ayşe deeee yemekler deeeee nefis post olmuş buuuu :)

    YanıtlaSil
  6. bugünkü, son yazımı okusana amaaa :)

    YanıtlaSil
  7. 1. yılınız kutlu olsun :)

    Refika'nın Mutfağı öğrencilik yıllarımda ne yapsam derdime çareydi, hala daha görürsem kaçırmam. Tarifleri denemeye de bayılırım, sizinkilerde şahane görünüyor elinize sağlık. Bu arada çizimlerde çok güzel, özellikle Sezen Aksu'yu çok beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim)
      Refika'nın tarifleri rakibi Arda'ya göre sanki daha hoş. Arda biraz daha Oktay Usta tadında olmaya başladı sanki. O yüzden Refikanın tariflerini seviyorum.

      Sil
  8. Nice nice keyif dolu yıllara!! Ailenizle birlikte sevgiyle, huzurla :)
    Dolu dolu bir yayın olmuş hangi birine bayılsam bilemedim.
    Sezen Aksu benim için de efsanedir, yeri doldurulamayacak bir sanatçı, bir kadın!

    Ayşe'yi ısırıyorum sadece daha öte yorum yapamadım maşallah :D

    Tarantino efsanedir! Oğlum 2 yaşında, 5 aylıktan beri hala pulp fiction soundtrack ile uyuyor :S O da cins işte...

    Yemek? Bilmiyordum ama bayıldım, elinize sağlık harika olmuş! Lahanalı biftek? merak ettim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, güzel dilekleriniz ve yorum için.
      Hepsine ayrı ayrı değinmişsiniz, ne güzel ))
      Demek pulp fiction soundtracki ile büyüyen bir oğlunuz var, müthiş!
      Yemekler refikanın tarifleri, yemek yapmaya bayılırım zaman bulursam.
      Sezen Aksu takıntım var evet. zamanım olsa sadece onun resimlerini yapardım. Neden bilmiyorum ama çok iyi bakıyor ))

      Sil
  9. Nice güzel paylaşımlara, resimdeki yeteneğinizi mutfakta da gösterdiğinizi ilgi ile okudum. Yemekler de çok lezzetli ve değişikler.

    Elinize sağlık, sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, takibe de aldım şimdi sizi.

      Sil
  10. nekadar güzel bir mühendis olarak bukadar farklı ve güzel ilgi alanlarınız olması ve 1 yıl gibi bir zaman da pes etmeden blogda var olmanız, daha çok yıllarınız olması dileğiyle.. bu arada illüstrasyonlar benimde yeni yeni ama çok fazla ilgimi çekiyor epey keyifli ve düşündürücü calısmalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, resim ve yemek en büyük hobilerim. ikisiyle uğraşırken de ayrı bir huzurlu ve mutlu oluyorum)) Zaman zaman blogdan vazgeçmeyi düşünüyorum ama sonra hemen vazgeçiyorum, tuhaf bir şekilde bağlıyım galiba blog yazmaya. Güzel yorumunuz için teşekkürler

      Sil
  11. nice nice yıllarnız olsun, kutlarım. ayrıca "ayşe sizi affetmeyecek" hesap sorulacak büyüyünce:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen )) Daha fenalarını bile yaptım ama biz eğleniyoruz

      Sil
  12. Geç olsun güç olmasından esinlenerek 1 Den 2 ye foğru gittiğiniz bu dönemlerde kat kat çoğalsın Blogunuz :) Tebrik ederim Nice güzel yıllara ...

    YanıtlaSil