16 Mayıs 2016

Ankara Resim ve Heykel Müzesi

Geçen hafta sonu doğum günümdü. Kızımızı da yanımıza alıp hem dışarıda kutlayalım hem de Ankara Resim ve Heykel Müzesi'ne gidip gezelim dedik. 2 yıllık Ankara hayatımda o güne kadar gitmemem de benim ayıbım olsun. Hafta sonu hava güzel de olunca tüm Ankara dışarıdaydı. Birçoğu da eminim AVM'lerdeydi. Galiba tek bir yer, sessiz ve sakindi o da; resim müzesiydi. Üstelik bedava olmasına rağmen. 


Önce hemen müzenin diğer tarafında bulunan Etnografya Müzesini 10 tl ödeyerek gezdik. Açıkçası çok da tatmin edici ve zengin bir koleksiyon göremedim. Çok daha iyilerini görmüştüm. Ayşe de olunca çabuk çıktık oradan.




Müzeye girer girmez büyük bir heyecanla soluğu Fikret Mualla tabloları sergilenen odada aldık. Beni bıraksanız bir gün bile geçirebilirdim o odada. 







Osman Hamdi Bey odasına girmemle aklımı yitirmem bir oldu; inanılmaz gerçekçi tablo karşısında. Kaplumbağa Terbiyecisinden sonra belki de en ünlü ve en güzel resmiydi. Tablo neredeyse gerçek boyutlardaydı. Detayları, boyayı, tekniği inceledikçe aklım gidip gidip geldi))

Resimde Osman Hamdi kendisini ve oğlunu eski bir devirde resmetmiştir. Sütun başlığı üzerinde oturması, müze kuruculuğunu temsil ediyor. El hareketi ise oğluna verdiği öğüdü. Baba ve oğlu arasında giyim yönünden de fark vardır; özellikle de başlıklar bunu belli ediyor. Biri kılıcı bırakmışken birisi eline alıyor. Bunlar da kuşak farkına göndermeler...



Abdülmecit Efendi'nin Haremde Goethe adlı tablosu da bir başka bende heyecan uyandıran tabloydu. O dönemde batı kültürünün haremin içine kadar girdiğini dönemin padişahının gözünden görmek de hayli ilginçti.




İbrahim Çallı'nın tabloları ve Nuri İyem'in tablosunun önünde de önce bir saygı duruşunda bulundum ve yine heyecan ve dehşetle izledim o tabloları.)) Mümkün olduğu kadar da fotoğraf çekmeye çalıştık.


Müzenin heykel yönünden zengin olduğunu söyleyemem ama resim yönünden oldukça zengin. Sadece Cumhuriyet dönemi değil, yakın dönem ressamlarının tabloları da sergileniyor. Ayşe'nin bağırtıları, zaman zaman huysuzlanmaları olmasaydı daha uzun süre kalmak da isterdim ama biraz hızlıca gezip bitirdik. Başka bir zaman uzun uzun zaman geçirmek isterim o eserlerin önünde. Ayrıca Ayşe için de değişik ve güzel bir gün oldu sanırım.))




8 yorum:

  1. Ben de Ankaradayım ama böyle bir müze olduğunu yeni okuyorum. Gezmek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hacettepe ile Numune Hastanesi var ya, orada işte))

      Sil
  2. Güzel aileyi görmek de ayrı bir güzellik oldu yalnız :) Gezmiş kadar oldum, sizin resimler karşısındaki heyecanınızı duyumsamak da büyük keyifti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de her tablonun önünde saatler geçirebilirim. En yakın zamanda yine gideceğim bir yer. Teşekkür ederim güzel yorum için.))

      Sil
  3. ne kadar güzel resmler. Osman Hamdi Beyin resmini de çok ama çok beğendim. Ne güzel heyecanla ailecek yapılan bu tarz etkinlikler. Ufaklık ta pek tatlı oyy yerim onu , en güzel resim o ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, biraz büyünce artık böyle etkinlikleri daha sık yapmaya çalışırız. Her ne kadar ara ara çığlığı bassa da )) Teşekkür ederim güzel yorumunuz için ))

      Sil
  4. resimler çok hoş ama en çok o sanat çalışmalarıyla bütünleşen aile tablonuz :)
    maşallah.. küçük meleği öperim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için))

      Sil