20 Mayıs 2016

Sezen Aksu - Yağlıboya

Evde aylardır hatta yıllardır tamamlanmayı bekleyen belki 10 tane tablom varken, ben sıfır bir tuval önüme alıp başka bir resim yapmak istedim. Yaklaşık 8-9 aydır elime yağlı boya almamıştım. Geçen ki müze gezimizde yağlı boyayı ne kadar özlediğimi fark etmiştim ama zaman olmuyor yağlı boya ile uğraşmak için. Malum yağlı boya biraz daha zahmetli, zaman istiyor, temizliği bile sıkıntılı. Sezen Aksu'ya olan takıntım mı bilmiyorum ama onun bakışlarını ve resimlerini hep anlamlı ve gizemli bulurum. 


Daha önce pastel boya ile kağıda denemesini yaptığım resmi, bu kez biraz deformeye uğratarak tuvale yapmak istedim. Ve resmi 3-4 saat içinde tamamlamam gerekiyordu. Ancak, bu kadar zaman vardı önümde. Daha gerçekçi resmi hem ben denemek istemedim hem de o işe girişseydim aylarca sürecekti bitmesi. Tam 4 saat sonra bitmişti. 

Daha önce pastel boya ile yaptığım resim buydu. Bu resmin başına gelmeyen kalmamıştı. Önce ekmek alırken fırıncıda unutmuştum. Akşam fark edip fırına koştuğumda fırın kapanmıştı. Ya fırında unutmayıp başka bir yerde unuttuysam, ya fırıncıda kaldıysa fırıncı attıysa diye türlü düşüncelerle sabahı zor ettim. Sabah olunca hemen yine gittim ki, saklamışlardı)) Ama resmin sonunu kendi ellerim verdi. Resmi çerçeveye yerleştirmiştim. Sprey boya tam kurumadan yerleştirdiğim için tüm boya cama yapıştı ve resim yırtılıp gitti. Tekrar pastelle yapmak da istemedim. 


Yağlı boya resim yaparken, pastel boya ile yaptığım resmin ve orjinal resmin de çıktısını alıp duvara yapıştırdım ve biraz deformeli başladım çizmeye...



Kolyesini çizmiştim ama resme eklemek istemedim. Hatta biraz uzaklaştım orjinal resimden, ki benim de istediğim buydu. Biraz Nuri İyem tabloları gibi de olsun istemiştim. Benim içime sindi çıkan sonuç. Bilmiyorum siz sevdiniz mi?



18 yorum:

  1. Yine çok güzel bir çizin olmuş Sercan bey,
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gökhan Bey, beğendiğinize sevindim ))

      Sil
  2. Ben de sevdim. Zaten kendinize has bir tarzınız var ve o tarzı seviyoruz biz :) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şekilde biz de sizin kaleminizi

      Sil
  3. son yazımı bi okusan yaaa amaaaa :) sezen aksu izmirli evi bizim eve yakın bizim maaleden işteeee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaka yapıyosun))
      Hemen geldim

      Sil
    2. vallahi yaa, göztepede işteee :)

      Sil
    3. bi ara mahallenize gelsem o zaman ))

      Sil
  4. hangi resimleri yorumlamamı istersen söyle tamam mııı, modernlerden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam )) dada, popart, sürrealizm gibi akımlardan olabilir mesela))

      Sil
  5. Tablonun ortaya çıkma hikayesini gerilim filmi senaryosu olarak da değerlendirebilirsiniz bence. : D Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen biraz öyle oldu teşekkürler

      Sil
  6. Sizin tarzınızı tam olarak gördüm bu resimde. Hele 4 saatte bitmes olağanüstü. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan Bey, sanırım evet yavaş yavaş tarzımı bulmaya doğru gidiyorum sanki teşekkürler

      Sil
  7. Resim yapabilmek basic başına muhteşem bi yetenek çizgi bile çözemiyorum :)
    Bu arada semizotlu tarifi bekleyen birileri var hala:)
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, aslında unutmadım ama en azından basit tarifi blogunuza uğrayarak vereyim. Teşekkürler

      Sil
  8. Çok güzel olmuş. Blogunuzu takipteyim :)

    YanıtlaSil