13 Temmuz 2016

Annem'deki Resimler

2013 yılında yaptığım ve annemle babamın evinde bulunan üç tane tablomu da paylaşmak istedim. O zamanlar resme başladığım ilk zamanlar olduğundan genellikle ünlü ressamların tablolarını bir çeşit taklit etmeye çalışıyordum. Bunlar da öyle resimler.



Resim yapabildiğimi keşfettiğimde hemen Van Gogh'un ünlü Ayçiçekleri çalışmasından ben de kendimce yapmak istedim. Özellikle arka planı parmaklarımla boyadığımı gayet iyi hatırlıyorum. 2012 sonunda başlamıştım bu ayçiçeklerine. Hatta üniversitede resim bölümünde bir öğretim üyesine bu çalışmamı gösterdiğimde, "hiç resim eğitimi almayan biri için mükemmel, sürekli çalış, elini serbest bırak neler yapabileceğine inanamazsın" gibi çok güzel yorumlar almıştım ve acayip gaza gelmiştim. Ve bu resmi taklit de olsa hala seviyorum.


Bunda da Monet'in ünlü bir resmini yine kendimce denemek istemiştim. Ben bu resmi hala sevmiyorum ama seveni çok neden bilmiyorum. Anneme göre de en iyi tablom)) Asla kimseye vermez. Bunu kaldırıp yerine son yaptıklarımdan vereyim, daha güzel onlar dediysem de kabul etmedi tabii))




O dönem ressamları da yeni yeni öğrenip hayatlarını okuyup resimlerini araştırıyordum. Bu resimde de Henri Matisse'in bir resminden yola çıkmıştım. İlk iki tablo gibi çok da taklit olduğunu söyleyemem. Bunu biraz kafama göre yapmıştım. Yine arka planı elimle rengarenk boyamıştım. Bu da annemin de babamın da çok sevdiği resimlerden.

Bu resimlerde "galiba ben resim yapabiliyorum" demiştim ve resim yapmaya devam etmiştim. Ondan öncekilerde çoğunlukla yapıp tuvalleri kırıyordum. İlk içime sinenler belki de. Bilmiyorum siz sevdiniz mi?

11 yorum:

  1. van gogh'a bayıldım doğrusu,diğerleri de güzel elbette.
    eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğendiğinize sevindim

      Sil
  2. Elinize sağlık..evet ilkler kolay unutulmuyor ve yerleri çok farklı..Annenizi anlayabiliyorum çok hoş bir resim olmuş..bana göre hüznü ve mutluluğu çağrıştırıyor gibi..fırçanız daim olsun.. eşinize ve Ayşe 'ye sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet ilkler kolay unutulmuyor. Resim yapabildiğimi bu resimlerle keşfetmiştim

      Sil
  3. Her zamanki gibi çok güzel tablolarınız. Ellerinize, ruhunuza sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ben de Monet inkinin şapka ve gökyüzü rengini çok beğendim. Yalnız rüzgardan şemsiyesi uçmuş herhalde :)
    İlklerin yeri ayrı değil mi ? Paylaştığın için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha evet)) Çıkışı o ünlü resimlerdi diyeyim o zaman. Şemsiyesini yapmamış olabilirim.
      Ben teşekkür ederim,sağ olun.

      Sil
  5. Blogunuzun adı beni buralara getirdi. Resim yapmayı da, yapılan resimleri seyretmeyi de çok severim. Çok güzel olmuşlar elinize sağlık. Diğer paylaşımlarınıza da bakıyorum hemen. Blogunuzu takibe aldım erenler. Bana da beklerim ⭐

    YanıtlaSil
  6. Annene katılıyorum evet o tablo kimseye verilmez ..kadının yüzü gizli olduğundan mıdır renklerin uyumundan mi bilemedim ben de en çok o tabloyu beğendim.

    YanıtlaSil
  7. Hepsi mükemmel bence de. Annenizn en sevdiği tabloda bir gizem var insanı düşüncelere sevkeden ve haklı anneniz. Başarılarınızın artarak devam etmesini diliyorum.

    YanıtlaSil