2 Ocak 2017

Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri

Susie Hodge tarafından yazılan ve Domingo yayınevinden çıkan "Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri" kitabı sanata ilgi duyan ve özellikle de bu işle yeni ilgilenmeye başlayanlar için tam bir başvuru kitabı. Üstelik okuması da oldukça keyifli ve eğlenceli; ancak bu ciddi ele alınmamış gibi de algılanmasın...




Sanat tarihinde önemli olan dönemler 50 başlık altında kronolojik olarak özetlenmiş ve o dönem dünya tarihinde neler olduğu da belirtilmiş, böylece döneme ait ruhu daha iyi anlayabiliyorsunuz. Tarih öncesi devirlerden başlayan sanat dönemleri günümüze kadar uzanıyor. Ve bu dönemler sadece Avrupa ya da ABD sanat akımları gibi klasik sanat dönemlerini değil, Bizans, Mısır, Japon sanat akımlarını da ele alıyor.

50 bölümde ele alınan dönemlerin nasıl ortaya çıkıp geliştiği, özellikleri, öne çıkan sanatçıları hepsi bir bütün halinde toparlanmış, özetlenmiş.

Kitabın kapağı olarak Andy Warhol'un konserve kutusu eserinin seçilmesi de bir hayli ilginç ve yerinde olmuş. Aynı kitaptaki hazır çorba gibi, 50 sanat fikri de okuyucuya hazır olarak tek bir kitapta sunulmuş.


Kitabı baştan sona okumaya başlamıştım geçen haftalarda. Ancak baktım illa sırayla okunması gerekmiyor kitabın doğal yapısı gereği. En merak ettiğim dönemleri daha sonra öne alıp okudum kitabı. Keşke en azından içindeki resimler renkli olsaydı diye de düşünmeden edemedim.

Ancak, kitabın arkasındaki gibi iddialı cümleler kuramayacağım kitap hakkında. Bu kitabı okuduktan sonra barok ya da post modern gibi tanımlar dost meclisinde öyle hemen kullanılacak gibi kolay gibi de gelmiyor bana. Sanat hakkında az da olsa belli bir birikime sahip olduktan sonra, belki evet bu olabilir.





Genel olarak benzer bilgilerin, akımların, dönemlerin, sanatçıların ele alındığı bir diğer sanata giriş niteliğindeki Sanat 101  kitabını daha önce değerlendirmiştim. Kıyas ne kadar doğru bilemiyorum ama Sanat 101 kitabı daha çok bilgi veriyor ve daha az yoruyor okuyucuyu bence.

Yine de kitap şu an D&R'larda arkasında yazan fiyata göre oldukça indirimli satılıyor. Serinin diğer kitaplarının konuları ilgimi çekmediğinden onları almak istemedim. Kütüphanemde bu tarz kitaplar bir hayli fazla ve fırsat buldukça paylaşmak istiyorum. Sanata ilgi duyanların ya da yeni başlayanların edinmesi gereken bir sanata giriş kitabı.

2 yorum: