24 Ocak 2017

İlk Suluboya Denemem - Frida

Uzun zamandır suluboya ile resim yapmayı merak ediyordum. Birkaç haftadır da youtubedan suluboya kullanan ressamların videolarını izliyordum; izledikçe de iyice heyecanlandım. 

Hemen gidip hiç bilgim olmamasına rağmen Talens Van Gogh 12'li tablet sulu boya ile Canson marka (24X32 cm; 300 g/m2) suluboya defteri aldım. Defter en azından 300 g/m2 olmalıymış onu da öğrenmiş oldum. 


Hemen bir şeyler yapmak istedim ama ha deyince de bir şey bulamayınca bildiğim bir şeyi -fridayı- denemek istedim. Defterin boyutu yapacağım resme büyük geleceğinden ortadan ikiye kestim sayfasını. Frida'nın birkaç tablosunda bulunan farklı simgeleri hemen eskize ekledim.


Fakat sonuç istediğim gibi olmadı. Suluboya, yağlıboya ve akrilikten çok farklı geldi. Bir nokta bile deftere değdirsem biraz sulu olduğundan çoğu kez boyalar dağıldı büyüyerek. 

Tıpkı yağlıboya da olduğu gibi bundan da vazgeçmeyeceğim. Yağlıboyayı da kendi kendime denerken yüzlerce kes pes edip bir sürü tuval kırmıştım.
Anlıyacağınız şimdiki merakım suluboya...

12 yorum:

  1. Uzunca bir aradan sonra merhaba :) Bıraktığım gibi resim aşkıyla ve başarma azmiyle dolu buldum sizi, sevindim. Bunun da üstesinden geleceğinize hiç şüphe yok. Şimdiden tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba)) evet şimdilerde de suluboyaya merak sardım. bakalım nasıl olacak? )) teşekkür ederim.

      Sil
  2. şuraya bir frida koyalım (ressam bob) :)

    YanıtlaSil
  3. Ne diyorsunuz hayatımda gördüğüm en güzel Friday Kahlo tablosu olmuş çok hoş görünüyor çok samimiyim:)

    İzlediğim bloglarim okuma listemden kayboldu sizi de daha bir çok arkadaşı kaybettiğim gibi kaybettim tekrar izlemeye alıyorum inşallah bir daha kaybetmem,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu çok geç yayınladım maalesef görememişim önceden, özür dilerim.
      Çok teşekkür ederim demek beğendiniz.

      Sil
  4. Bir çok olgu merakla başlar bence ilk deneme için oldukça iyi..ve sakın pes etmeyin ...Frida onca acıya rağmen pes etmemiş😉nacizhane fikrim..sulu boya ile katmanlı çalışmanızı öneririm. 🙄Örneğin birden değil de çok flu çalışın sonra 3 veya 4 üncü katmanda rengini iyice belirlersiniz..ara ara boşluk bırakın ki resminiz ışıldasın..😉 Asla ön çizim için kurşun kalem kullanmayın😆..hatalı çizgiler yaprak yüzeyinde iyi durmadığı gibi silmeniz mümkün değil 😶 onun yerine çok sulu ince bir fırça ile şeffaf sarı renkte çiziminizi gerçekleştirin.
    renk kartela kartları hazırlayın...örneğin gri rengini : kırmızı +yeşil ya da mor+sarı ya da mavi +turuncu gibi...şekiller de olabilir.. boyadiğiniz her yaprak sizi bir kat daha ustalaştıracaktır..ıslak zeminde sulu boya farklı dağılır kuru zeminde daha farklı..öyle ki kağıdın emme kalitesi sıcaklığa ve bulunduğunuz odaya göre bile değişkenlik gösterebilir..kusura bakmayın niyetim size sadece yardımcı olmak ex-ögretmen damarim çıkmış yine..😶

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu çok geç yayınladım maalesef görememişim önceden, özür dilerim.
      Ne demek hiç bilmeyen birine ne güzel anlatmışsınız, teşekkür ederim. katmanlar halinde suluboya yapmam gerektiğini ben de şimdi şimdi fark ettim. ön çizim olarak kurşun kalem kullanıyorum ama bilmiyorum. Dediğiniz kalemden de aldım. Son yaptığım istanbul resminde onu kullandım mesela.))

      Sil
  5. normal bildiğimiz okul sulu boyası değil di mi bu?
    ama çok şirin bir çizim olmuş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onun profesyonel olanı))
      teşekkürler

      Sil
  6. cesaretinize hayran kaldım , herhalde en çok istediğim ama bir türlü yetemeyeceğimi düşündüğüm işlerden biri resim , çok sevsem de sadece izlemekle yetiniyorum ama siz sakın pes etmeyin , olacak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim güzel yorumunuz için, şimdiler suluboyayı kafayı taktım

      Sil