17 Ocak 2017

Sezen Aksu - Biraz Pop Biraz Sezen - Albüm Değerlendirmesi

Yaklaşık 6 yıllık bir aradan sonra, çoğunluğunu kendi yazdığı şarkılardan oluşan "Biraz Pop Biraz Sezen" albümü ile tekrar dinleyicisinin karşısına bugün itibari ile çıktı Sezen Aksu.

Albümün adından da anlaşılacağı gibi; şarkıların yarısı pop daha hareketli gibi, diğer yarısı da bildiğimiz Sezen, daha duygusal daha derin özellikle sözleri olarak. Tıpkı albümün kapak resmi gibi; resmin yarısında Andy Warhol'un pop art tekniği mevcut. Bu kadar uzun bir aradan sonra ki hiç bir zaman bu kadar ara vermemişti, daha yaratıcı ve özel bir albüm ismi beklerdim.



Albümdeki şarkılar ise şu şekilde;

1. İSYANCI Söz – Müzik: Sezen Aksu
2. BABA EVİ Söz – Müzik: Sezen Aksu 
3. İHANETTEN GERİ KALAN Söz – Müzik: Sezen Aksu
4. HAKKIMDA KONUŞMUŞSUN Söz – Müzik: Sibel Algan 
5. CANIMSIN SEN Söz – Müzik: Sezen Aksu 
6. MANİFESTO Söz: Sezen Aksu Müzik: Şehrazat 
7. KÖZ Söz: Sibel Algan Müzik: Sezen Aksu 
8. KÖRDÜĞÜM Söz – Müzik: Sezen Aksu 
9. EY BENİM ÇOCUKLUĞUM Söz – Müzik: Sezen Aksu 
10. BEN KEDİM YATAĞIM Söz: Sezen Aksu Müzik: Rob Dougan
11. HU HU Söz  – Müzik: Sezen Aksu
12. ÜFLE DE SÖNEYİM Söz- Müzik: Sezen Aksu
13. KOCA KIÇLI Söz – Müzik: Sezen Aksu
14. BENİM KARANLIK YANIM Söz: Sezen Aksu Müzik: Ara Dinkjian
15. GÜNAYDIN MEMUR BEY Söz – Müzik: Onur Özdemir
16. GÖÇ Söz – Müzik: Sezen Aksu

Eskiden...
Oysa eskiden...
Ne büyük bir heyecanla koşardım albümü çıktığı gün almaya. Bütün albümlerini farklı farklı zamanlarda nasıl aldığımı çok iyi hatırlıyorum, hepsinin de ayrı hikayesi var. İlk dinlediğim ve ezberlediğim Şinanay'ın yer aldığı Söylüyor albümünden Öptüm'e kadar. Hiç dinlemediğim aylar hatta yıllar da girdi bu süreçte. 

Şimdi Biraz Pop Biraz Sezen albümüne gelecek olursam;
Bir kere düzenlemeler birbirine çok benziyor. Hepsini dinledim şarkıların; fakat hangisi hangisiydi diye ilk başta kafama oturtamadım. (Oysa Adı Bende Saklı'daki Tutuklu öyle miydi?) Belki biraz ihanetten geri kalan ve benim karanlık yanım diğer şarkılara göre daha melodik bir yapıya sahip. Üzülerek söylüyorum ki, melodi eksikliği bulunan şarkıların düzenlemeleri tıpkı Yürüyorum Düş Bahçeleri'ndeki gibi tek düze. 

Albümün pop kısmı tekerlemesi bol sözlerle dolu. Her Sezen Aksu albümünde en az 2-3 dört tane böyle eğlenceli şarkılar illa ki olur. Manifestoyu hiç sevemedim, Koca Kıçlı bile daha iyi. Zaten bence eksik ve bekleneni vermeyen kısmı Sezen kısmı. Acıdan, aşktan, ihanetten bahsederken eskiden gerçekten yaşıyormuş gibi hissettirirdi. Burada ise, yaşanan şeylerin üstünden zaman geçtikten sonra sandıktan zorla hatıralar çıkarılmış da öyle acının aşkın hasretin vs üstüne yürünmüş. Şarkıların arasında daha çok enstrüman duymak isterdim ayrıca.

Buna rağmen, bu albümü milyonlarca kez dinlememe engel olmayacak! Bütün şarkılarının başımın üstünde yeri var. Belki bu çok yeni olmasındandır, belki yanlış hissetmişimdir.
Belki alışırız,
Öpüşüp barışırız.

Bu arada kapak resmini çok beğendim; fırsatını bulduğumda resmini yapmak istiyorum.))




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder