16 Şubat 2017

Suluboya Sezen Aksu


Merhaba,

Sulu boya ile resim yapmayı kendi kendime öğrenmeye devam ediyorum ve oldukça da keyif alıyorum. Kağıt boyutlarının daha küçük olmasından hem daha az zaman alıyor  hem de diğer boya çeşitlerine göre temizlik kısmı yorucu değil. (Benim için temizliğin uzun sürmesi işkence, yağlı boya öyle mesela).

Sulu boya, nasıl bir boyadır nasıl kullanılır pek de fikrim olmadan bir Frida çalışması yapıp paylaşmıştım. İkinci resim olarak ise, aslında bildiğim ve sevdiğim bir resmi bu kez de sulu boya ile yapmak istedim. 



Sezen Aksu'nun bu fotoğrafını çok seviyorum. Bana hep etkileyici gelmiştir. )) Burada da aynı resmi deforme ederek yağlıboya ile yapmıştım.


Resmin çıktısını da alarak resme başladım. Fazla zamanım olmadığından ara ara yaptım ve yaklaşık 10 günde tamamlayabildim. Bazı aşamalarını da fotoğrafladım.



Aslında yukarıda aşamalarını gösterdiğim fotoğraftaki sulu boya izleri belli olan ve gelişi güzel boyadığım yüz ve vücut renkleri daha güzeldi. Ben daha çok üstüne gittim ve gittikçe de daha da koyulaştırdım renkleri. Bir daha ki denememde buna dikkat edeceğim.

Bugüne kadar ne malzemeler kullanıyorsun diye pek soran olmadı fakat su bazlı kalemle de (markası:pigma micron 03) resim bittikten sonra bazı çizgiler üstünden tekrar geçtim. Talens Van Gogh 12'li tablet sulu boya ile Canson marka (24X32 cm; 300 g/m2) suluboya defterine yaptım bu çalışmayı.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder