28 Mart 2017

Annem - Suluboya

Merhaba,
Çok uzun zamandır kendim için annemin eski ve sevdiğim bir resmini yağlıboya ile yapmak istiyordum; fakat son dönemlerde suluboya olan ilgim artınca onla denemek istedim. En son ne zaman yağlıboya için elime fırça aldım hatırlamıyorum; suluboyaya olan -umarım geçici olmayan aşkım- nedeni ile bu resmi suluboya ile yaptım.



Aldım annemin çok eski bir resmini elime ki kendi de benim gibi bu resmi çok seviyor biliyorum. Biraz kambur durmasından dolayı 'ahh keşke öyle durmasaymışım' der onu da biliyorum. Galiba yaklaşık bir hafta sürede birazını ofiste öğle aralarında, birazını da evde yaptım.

Yine Talens Van Gogh 12'li tablet sulu boya ile Canson marka (24X32 cm; 300 g/m2) suluboya defterini kullandım. Artık daha hakimim suluboyaya, nasıl yapılacağını anladım sanırım. Youtube'da çok güzel ve faydalı özellikle suluboya ile ilgili kanallar var. Onları zevkle ve hayranlıkla izliyorum. Zaten suluboyaya ilgi ve merakım da o kanallar sebebi ile oldu. Resmen kendimden geçiyordum onları izlerken. 

Belki bilmiyorsunuzdur, hiç resim ile ilgili eğitim, kurs vs. almadım; tamamen kendi kendime öğrendim. İki hobime de tutkuyla bağlıyım. Biri resim, biri yemek. Yemekle olan hobimi bir üst seviyeye taşıdım sanırım. Aşçılık da okuyorum bir yandan. Bu dönem 7 tane dersim var. O da ayrı bir heyecan ve mutluluk kaynağı benim için. Yeni şeyler öğrenmeyi ve denemeyi seviyorum.


Lafı neden bu kadar uzattım bilmiyorum. Yukarıda ise resme ait aşamalar var. Anladım ki suluboya ile çalışırken, 3-4 kat atmak gerek resme, önce hafiften başlayarak, git gide arttırarak. 3. karedeki hale gelince acaba olmayacak mı diye bir huzursuzluğa düşmüştüm sonra geri toparladım. İlk kez bu kadar uzun yazdım)) Resmi çerçevelettim ve kendi evim ve tamamen kendim için yaptım. Anneme bile vermeyi düşünmüyorum. Haa bu arada, annem çok beğendi ve duygulandı.

(Hatta laf aramızda, sürekli Sezen Aksuydu, o oyuncuydu bu şarkıcıydı ki özellikle de kadın resimleri yaptığım için şakayla hep şu kadınları resmedeceğine bi de benim resmimi yap derdi)

9 yorum:

  1. ayyy nefis bir hediye anneneee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler)) ama anneme vermekte kararsızım. ben de çok sevdim çünkü

      Sil
  2. Hem çok anlamlı hem de çok başarılı olmuş...

    YanıtlaSil
  3. Annelerimizin bu siyah beyaz resimlerine bayılıyorum. Biz geç kaldık biraz o dönemlere. Ellerinize sağlık, harika bir hediye olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resmi yapmamın üzerinden 2-3 ay geçti, annem de gördü çok sevdi fakat ona veremedim. benim evime daha çok yakıştı)) teşekkür ederim

      Sil
  4. Saçlar ve gözler harika olmuş. Dudaklar biraz zayıf mı kalmış? Haddim olmayarak.

    Blogu taşıdım seni kaybetmiştim, eski yorumlarda rastladım:) Ne var ne yok??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek haddim olmayarak, buradan bir kaç eleştiri almıştım daha önce daha sonra dikkat etmem açısından gerçekten faydalı olmuştu. Eskisi gibi blogları sık takip edemesem de elimden geldiğince okumaya çalışıyorum. Teşekkür ederim ))

      Sil